חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אביגדור קהלני מספר: מהם השורשים והערכים שהפכו אותו לגיבור ישראל

תא"ל במיל' אביגדור קהלני נלחם בששת הימים וביום כיפור, נפצע ועוטר בשני עיטורי גבורה ומופת מספר לרב אביעד גדות מארגון תורת לחימה מה הפך אותו לכזה

שתפו :

טנק מרכבה. צילום: פלאש 90

אביגדור קהלני הוא תת-אלוף במיל' בעל עיטור הגבורה ממלחמת יום הכיפורים, עיטור המופת ממלחמת ששת הימים ועיטור הנשיא על תרומתו למדינת ישראל. הוא מילא מספר תפקידים גם בפוליטיקה הישראלית אבל עיקר שמו בא לו מסיפורי הגבורה ומסירות הנפש שלו ושל חבריו במלחמות ישראל.

בראיון לרב אביעד גדות מארגון "תורת לחימה" הוא מספר כי ברוב הפרמטרים האויב עלה עלינו במלחמת יום הכיפורים: "הטנקים שלהם היו טובים משלנו. חיל האוויר הפסיק לפעול בגזרה שלנו אחרי 24 שעות. את הכמויות שלהם קשה להבין. בקרב על עמק הבכא, אם היינו מפסידים אותו סביר להניח שהם היו רצים לגליל. שני שליש מרמת הגולן נכבש כבר ומאחורינו לא היה אף אחד כשכל המילואים הלכו דרומה להתקפת הנגד המרכזית".

במהלך הראיון מנסה קהלני להסביר מה באישיות שלו הרכיב את מסירות הנפש הגדולה שהקריב למען הצלת מדינת ישראל: "כל חיי הייתי בבית כנסת, בתנועת נוער כשהשואה מאחורינו, כל הדברים האלה נמצאים בתוכך וביום פקודה אתה מסתער קדימה. כל אדם פוחד, הגבורה היא להתגבר על הפחד אבל צריך הרבה כוחות נפש באישיות כדי להתגבר על זה. אני גדלתי בצל מלחמת השחרור ואני מביא איתי את הערכים בראש ובראשונה מהבית".

צפו בשיחה המרתקת באולפן ערוץ TOV

ד"ר שיין על דברי היועמ"שית :"בלתי אחראיים, בלתי מבוססים ובלתי מקצועיים"

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום