חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התפרעויות פלסטינים בבורקא שליד חומש

אמש (מוצ"ש) התפרעו עשרות פלסטינים בארבעת היישובים הערבים סביב לחומש. הבוקר מחבלים ירו לעבר כוח צה"ל ליד שכם.

שתפו :

אמש (מוצ"ש) החל מהשעה 18:00 החלו התפרעויות אלימות בארבעת היישובים הערבים ליד חומש-בורקא, סבסטיה, בזאריה וסילת אל-דהר. המתפרעים הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר כוחות צה"ל וחייל אחד נפצע קל מיידוי אבנים. לפי דיווחים פלסטינים נפצעו 68 ערבים בבורקה: 3 פצועים מירי חי, 10 מכדורים מצופים גומי ו-55 מגז מדמיע.

באותו זמן ניסו מאות אנשים לעלות ליישוב חומש על מנת לערוך שם 'מלווה מלכה', אך צה"ל חסם אותם באמצע הדרך ולא נתן להם לעלות כך שנאלצו לערוך את הסעודה באמצע הכביש. על פי חלק מהדיווחים צה"ל אף פיזר אותם עם גז מדמיע.

כהמשך להתפרעויות הלילה דובר צה"ל עדכן כי חוליית מחבלים ירתה מרכב חולף לעבר כוח צבאי ליד שכם. אין נפגעים לכוחותינו, המצוד אחרי המחבלים נמשך. בחדשות N12 דווח כי גורם ביטחוני האשים את הנהגת המתיישבים באחריות להתפרעויות: "האחריות לאירוע הזה היא על יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון. הוא לקח את חומש כסמל ומבעיר את השטח. אזור שהיה שקט בכל התקופה האחרונה נדלק עכשיו והחשש הגדול הוא שזה יקרין על כל האזור".

ממועצה אזורית שומרון נמסר בתגובה: "זו הפעם השנייה בשבוע האחרון שדובר צה"ל מפיץ כזבים ושקרים. נאמר לנו מראש על ידי גורמים בכירים במערכת הביטחון, כי דובר צה"ל ישתמש בפרקטיקה של השמצות כלפי ההתיישבות, מדובר בהתנהלות מחפירה של דובר צה"ל, המסריחה מפוליטיקה מכף רגל ועד ראש. אנו מגנים בתוקף את דובר צה"ל. לא היה שום עימות עם חיילי צה"ל באירוע, והמתיישבים לא תקפו שום ערבי בשום כפר, כל אמירה כזו מטרתה הכפשת שמם של המתיישבים החלוצים. אנחנו בהתיישבות אוהבים את חיילי צה"ל ובזים לגורמים שמנסים לעשות פוליטיקה על גב צה"ל תוך שימוש בשקרים בוטים".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום