חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

״יש 180 גדודים בסיני. ישראל שאננה״ – ״גבולות ישראל״ – מצרים – פרק 3

אלי דקל היה בעברו ראש ענף מחקר השטח והיעדים בחטיבת המחקר באמ"ן ונחשב לאחד המומחים הגדולים לנושא מצרים. בראיון לאלעזר שטורם ועוזי דיין הוא מסביר כיצד המצרים מתעצמים אל מול הגבול הישראלי.

שתפו :

מפגש פסגה בשארם א-שייח
צילום: עמוד הפייסבוק של דובר הנשיאות המצרית

אלעזר שטורם והאלוף במיל' עוזי דיין ראיינו את אלי דקל, סא"ל במיל' ששימש בצה"ל כראש ענף מחקר השטח והיעדים בחטיבת המחקר באמ"ן. הם עסקו בקריסה הכלכלית של מצרים ובהשפעה על יציבות שלטונו של א-סיסי.

דקל: "אני יודע שתכניות גרנדיוזיות כגון תעלת סואץ החדשה, עיר הבירה החדשה ועוד, לא עולות יפה בלשון המעטה. חלקן על הנייר וחלקן מדשדש. יש חוסר נחת של הציבור המצרי מכך, וזה ידוע בכל העולם שמצרים משליכה אלפי אנשים לכלא משום שלא מרוצים ממה שקורה. בשנתיים האחרונות יש גידול אדיר של בתי כלא במצרים. השלטון מודע שסר חינו בקרב העם והוא בונה בתי כלא ללמעלה ממאה אלף איש רק בשנתיים האחרונות".

עם זאת, אלי דקל משוכנע שאין סכנה שהאחים המוסלמים יעלו לשלטון אבל מזהיר מההתעצמות הצבאית בסיני אל מול הגבול הישראלי: "אם סיסי יפול, ואני לא רואה את זה קורה כי הוא מדכא את מי שמתנגד לו. אם מאיזושהי סיבה, בריאותית אפילו, הוא ירד מעל במת ההיסטוריה – מי שיבוא במקומו זה מישהו אחר מהצבא. האחים המוסלמים אחרי שנים של דיכוי אכזרי, אין להם סיכוי לעלות. או שהוא יהיה יותר טוב מסיסי ליהודים, או פחות".

צפו בראיון המלא

 

עטרה גרמן: "יכול להיות שלא תהיה ברירה והליכוד יפטרו את היועמ"שית"

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום