חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בנט במפגש פסגה משולשת בשארם א-שייח

ראש הממשלה נפגש בכפר הנופש היום עם יורש העצר מהאמירויות ונשיא מצרים

שתפו :

מפגש פסגה בשארם א-שייח
צילום: עמוד הפייסבוק של דובר הנשיאות המצרית

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נועד היום (ג') בפגישה מיוחדת עם מנהיגי מצרים ואיחוד האמירויות. המפגש נועד כנראה כניסיון להפגין חזית אחידה בצל החשש המשותף מההשלכות של הסכם הגרעין ההולך ומתגבש בין ארצות הברית לאיראן בווינה. בפגישה נועדו עם בנט, נשיא מצרים א-סיסי ויורש העצר של אבו דאבי מוחמד בן זאיד. מלשכת הנשיאות המצרים נמסר כי הפגישה דנה בהשלכות ההתפתחויות הבינ"ל, במיוחד על תחום האנרגיה, יציבות השווקים והביטחון התזונתי. כמו כן, הוחלפו דעות באשר להתפתחויות האחרונות במספר סוגיות בינ"ל ואזוריות.

זאת הפגישה השנייה של בנט וא-סיסי, נשיא מצרים. הפגישה הקודמת התרחשה בספטמבר אשתקד, והיתה המפגש הפומבי הראשון זה כעשור של ראש ממשלה ישראלי במצרים. מלשכתו של בנט נמסר "המנהיגים שוחחו על הקשרים בין שלוש המדינות על רקע ההתפתחויות האחרונות בעולם ובאזור, ועל הדרכים לחיזוקם בכל המישורים". לאחר המפגש המריא בנט חזרה ארצה, כאשר א-סיסי ליווה אותו בנמל התעופה בשארם א-שייח.

מפגש הפסגה המשולש ציינה את ההתפתחות האחרונה בהסכמי אברהם, שנרמלו את היחסים של ישראל עם איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו בשנת 2020. הסכמים אלו נעשו בתיווך ממשל טראמפ. בעוד שממשל ביידן עד כה לא הצליח להרחיב הסכמים אלו, אך עשה מאמץ לעטוף בהם את ירדן ומצרים- שכבר היו להן קשרים עם ישראל.  הסכמי הנורמליזציה הביאו להתגבשות של גוש מדינות במזרח התיכון המעוניינות להתמודד עם השפעתה של איראן באזור. הפגישה היום באה על רקע שיחות הגרעין בין איראן למעצמות עולמיות בווינה, שלדעתן הרווחת מתקרבת להכרעה.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום