חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"בטח שיש אקדח צמוד לרקה – הוא נקרא אקדח דמוקרטי"

אברהם גרינצייג, פרשן פוליטי, בראיון לאורנה ישר על סערת האופוזיציה בוועדת חוקה. הוא מדגיש כי לא ניתן לבטל את הדמוקרטיה בשביל מיעוט דיקטטורי הרוצה לקבוע את ההחלטות

שתפו :

פלאש 90

העימות החריף שהיינו עדים לו בוועדת חוקה השבוע מביא את אברהם גרינצייג ליחס אמביוולנטי כלפי הדיון בה: "זהו יום שמח לדמוקרטיה על תחילת יישום הרפורמה, אך פחות שמח מבחינת התנהגות האופוזיציה שאינה יודעת לכבד את הכרעת העם ומתנהלת בברבריות".

גרינצייג מתייחס לבהלה על צעדי החקיקה הראשונים, ומסביר שמה שהיה עד עכשיו הוא בסך הכול אישור לקריאה ראשונה של הצעת החוק לשינוי הרכב הועדה למינוי שופטים: "אנחנו עדיין לא דמוקרטיה מלאה שבה נבחרי הציבור בוחרים באופן מלא את השופטים – כמו בארה"ב, בגרמניה ובבריטניה".

״מה שבאמת מפחיד את בית המשפט״, מבהיר גרינצייג, ״הוא קטיעת הנפוטיזם האינסופי במערכת (ראו ערך אהרון ברק ואשתו), ולכן מתנגדי הרפורמה ממהרים לשלוף את קלף הדיקטטורה".

בהתייחסות לנאומו של הנשיא, מודה גרינצייג שהופתע לטובה מהכרתו של הרצוג בסדרת הכשלים של בית המשפט העליון, כשבכך הוא מתייצב למעשה לצד השר לוין בכמה מהנושאים הנידונים ברפורמה.

עם זאת, גרינצייג סבור שהימין לא ישעה לקריאתו של הנשיא להקפאת תהליך החקיקה, וטוען שאם יעשה כן עלולה להיות "מריחה" של שנים. לטענתו יש מספיק זמן עד להמשך התהליך והימין פתוח לשיח.

בסיום הראיון אומר גרינצייג כי מהדיון בשבועות האחרונים נראה שאינטלקטואלים רבים אינם מבינים את מהות הדמוקרטיה, כשאמירה שחוזרת על עצמה היא "עריצות הרוב". גרינצייג מסכים כי אסור להגיע לכך, אך מדגיש שהחלופה שדורשים גרועה יותר, וזוהי "עריצות המיעוט".

צפו בראיון המלא.

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום