חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרופ' יובל אלבשן: אני בעד חלק גדול מהשינויים ברפורמה המשפטית

פרופ' יובל אלבשן בראיון לאורנה ישר על החקיקה המהירה מדי, לדעתו, של הרפורמה המשפטית שמביאה עלינו נזקים חברתיים

שתפו :

צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

פרופ' יובל אלבשן, שכיהן בעבר כדיקן הפקולטה למשפטים בקריה האקדמית אונו, תומך ברוב פרטי הרפורמה המשפטית אך סבור כי הדרך למימושה צריכה להיות הרבה יותר מדורגת. על נבחרי הציבור לחדול מלהתלות בכח שקיבלו ממיליוני מצביעים, הם מוכרחים להטמיע את השינויים במערכת המשפט באופן איטי ובסבלנות, תוך התחשבות בקצב ההפנמה של הציבור.

פרופ' אלבשן מסכים שלא מדובר בפערים גדולים או במחלוקת גדולה. "אני בעד חלק גדול מהשינויים. דעתי קרובה יותר לממשלה מאשר למתנגדי הרפורמה", הוא אומר, "אני מכיר את יריב לוין מגיל 18, אנחנו מיודדים מאוד, ברור שזו אידאולוגיה אמיתית".

"בצדק באים כלפי אהרון ברק ואומרים הוא עשה שינוי בלי לדבר עם אף אחד. צודקים. מתנגדי הרפורמה מתנהגים באופן שהתנגדנו לו בגירוש מגוש קטיף. אני תומך בהרבה דברים ואני לא לבד. הרוב המוחלט חושב שהמצב במערכת המשפט חייב תיקון ואפילו תיקון מהיר. הרוב חושב שנדרשת רפורמה".

"בניגוד למדעים מדוייקים", מבהיר אלבשן, "תחום המשפט הוא תופעה חברתית. עובדה זו מחייבת את המחוקקים להתייחס לכך כמהלך חברתי על כל רגישויותיו. לאחר כל שלב שיתממש בהתאם לתוכנית הרפורמה, יש לבחון את התגובה מצד הציבור ולהתייחס בהתאם". בנוסף להתנהלות מול המערכה המשפטית, מצביע אלבשן על צעדים אחרים שננקטו, לדבריו בכוחנות מצד חברי הקואליציה.

צפו בראיון המלא:

 

הייטקיסט ותיק מבהיר למה הרפורמה כל כך נחוצה

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום