חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נתניהו: "לא נקבל פרימת חוקים ואלימות, לא בחווארה, לא בתל אביב ולא בשום מקום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב נאום בשידור חי לנוכח מחאת המתנגדים לרפורמה המשפטית

שתפו :

פלאש 90

"זכות ההפגנה היא ערך יסוד בדמוקרטיה אבל חופש ההפגנה איננו חופש לעצור את המדינה. מי שאמר את זה לפני 20 שנה הוא נשיא ביהמ"ש העליון לשעבר אהרון ברק, זה היה נכון אז – וזה נכון גם היום. חופש ההפגנה איננו רישיון לדרדר את המדינה לאנרכיה, לתוהו ובוהו – מדינה ריבונית לא יכולה לסבול אנרכיה.

אני יודע שיש ביניכם אזרחים רבים אוהבי המדינה שתומכים בלהט ברפורמה המשפטית ואני יודע שיש אזרחים רבים אחרים, גם הם אוהבי המדינה, שמתנגדים לרפורמה באותו להט אבל בדמוקרטיה יש כללים ברורים איך לנהל את הויכוח. יש קוים אדומים שאסור לחצות, ואין זה משנה כמה עמוק הויכוח, כמה הוא סוער וכמה הוא מטלטל את הנפש. הקו האדום החד והברור הוא איסור מוחלט על אלימות ואנרכיה.
"אתמול בחווארה, מול רצח נורא של שני אחים, אמרתי שלא נסבול מצב שאיש הישר בעיניו יעשה. לא נסבול מצב כזה, אנחנו לא יכולים לקבל אלימות, הכאת שוטרים, חסימות כבישים, איומים על אנשי ציבור ועל בני משפחותיהם, דבר שקורה ממש ברגעים אלה בתל אביב. לא נקבל פרימת חוקים ואלימות, לא בחווארה, לא בתל אביב ולא בשום מקום.

לפני כשני עשורים בהתנתקות המחלוקת הייתה קשה לא פחות, כשממשלת ישראל החליטה להוציא אנשים מבתיהם, אנשים מקבריהם, להחריב ישובים, להחריב את מפעל חייהם של אנשים. המתנגדים היו בטוחים שזוהי תחילת חורבן בית שלישי, והם יצאו למאבק ציבורי נוקב ועוצמתי שהקיף ציבורים גדולים במדינה – אבל המאבק הזה לא חצה קווים אדומים. לא ראינו אז את מה שראינו היום. המפגינים אז לא קראו למרי אזרחי, לא תקפו שוטרים, לא קראו לסרבנות, לא הוציאו את כספם מהמדינה ולא הוציאו את דיבת הארץ רעה. ראשי האופוזיציה לא עודדו חסימת כבישים, לא חצו קווים אדומים ולא קראו לאנרכיה. אז האופוזיציה התנהגה באחריות, היום האופוזיציה מתנהגת בחוסר אחריות.

אני יודע שיש ראשי מפלגות באופוזיציה שמתנגדים לקו הקיצוני הזה. אני קורא לאנשים האחראים הללו להשמיע את קולם. אם לא נעשה כך, המצב רק ילך ויתדרדר. אם נמחק היום את הקווים האדומים מצד אחד, מחר הם יימחקו מהצד השני.

אני מבקש מכולם להקשיב לאסתי יניב, ששכלה שלשום את שני בניה. ברגע הקשה ביותר היא קראה לאחדות, והיא צודקת. אני קורא להרגעת הרוחות והפסקת האלימות. נמצע דרך בקרוב להדברות ולהסכמות. לא נרים את ידינו איש על רעהו, כי אחים אנחנו. אין לנו מדינה אחרת".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום