הראיון נפתח בשאלה על רקע האירועים בחווארה לאחר הפיגוע בשבוע שעבר – האם מדובר במעשה נקמה או במעשה הגנה?
תשובת הרב פיירמן: יש מצווה לא לנקום ולא לנטור, אך היא נוגעת לחיי היומיום בין יהודים. חוץ מזה, "נקמה באויב היא דבר טוב, ויש לה מקום רוחני וחברתי כשהיא באה לעשות צדק ולשמש כהרתעה". עם זאת, מסייג הרב, יש לנקמה פרטית מקום רק כשמערכת השלטון אינה מתפקדת.
הנקמה אמורה להיות מופנית גם כלפי מבצעי העוולה וגם כלפי התומכים בה – כשאין ספק כי תושבי חווארה וכפרים אחרים נמנים עם האחרונים, כפי שמשתמע מהחגיגות שלהם אחרי אירועי טרור. במקומות כאלה, טוען הרב, יש מקום לענישה קולקטיבית, אך על המדינה לבצעה.
עוד מדבר הרב על משבר הזהות במדינה: ״המהומה המשפטית וההפגנות הן איתות לכך שהמדינה אינה מתפקדת בגבולותיה״. לדבריו, אנו חיים בתקופת ניפוץ חלום – כבר מבינים שאין דבר כזה לאום יהודי ללא דת. לכן אנו נמצאים בפני צומת דרכים באופייה של המדינה – או שהיא תלך לכיוון של "מדינת כל אזרחיה" או שתהיה מדינת יהודית, ובשביל זה לא מספיק רק לדבר עברית.
בסיום הראיון עונה הרב פיירמן – עד כמה צריך העם להתעקש על התיישבות בארץ ישראל על פי גבולות התורה?
כיצד קשורים לכך גוש אמונים והרב צבי יהודה?
צפו בראיון המלא
כן בהחלט יש מקום כי אם זו השפה שמבינים אין ברירה ראה דוד המלך ומואב
אם היו עושים ככה רק מספר פעמים הכל היה ניגמר.
הדמוקרטיה זה כמו דלק לערבים.
זו הסיבה שכל שילטון ערבי הוא דיקטטורי, כולם חיים תחת דיקטטורות.
בקרוב אצלנו
נראה לאן נגיע…
כל המכוניות שנשקפו נגנבו מיהודים , אז מה עושים רעשה שנשרף , חבל שכל הכפק לא נשרף על יושביו יחד עם השמאלנים והערבים
זה הרתעה כמו שהרצח המתועב של שני האחים היה הרתעה. שנלך עוד אחורה? 70 שנה אחורה? לא נראה שזה עובד מי יודע מה. אולי "הרתעה" זה תירוץ לצמאי הדם.