חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרופ' זליכה: יש פה גורמים שרוצים מלחמת אחים

פרופ' ירון זליכה בראיון על מתווה הנשיא, אילו חלקים אפשר לאמץ מתוכו ומה דעתו על הראיון של נגיד בנק ישראל ב-CNN נגד הרפורמה?

שתפו :

פרופ׳ ירון זליכה הוא כלכלן ישראלי, החשב הכללי במשרד האוצר לשעבר, פרופסור וראש החוג לחשבונאות בקריה האקדמית אונו. התמודד בבחירות לכנסת העשרים וארבע ובבחירות לכנסת העשרים וחמש כראש המפלגה הכלכלית החדשה שהקים, אך המפלגה לא עברה את אחוז החסימה ולא נכנסה לכנסת.

בראיון לללי דרעי הוא מתייחס למתווה הנשיא שהיה אכזבה למי שציפו שהנשיא יהיה מאוזן ויגיש מתווה ששני הצדדים יוכלו לחיות איתו בשלום: "אני מכיר את הנשיא הרצוג כבר 20 שנה. הוא ישר, מצפוני, ראוי ואני לא מפקפק בכוונותיו הטובות. כמגשר הוא לא עשה עבודה מספיק טובה ואסור שזה יפסול את המשך המאמצים שלו. יש פה גורמים קיצוניים שלא מעוניינים בפשרה ורוצים מלחמת אחים".

לדעתו של זליכה, לא צריך לפסול את כל המתווה כגוש אחד: "אני רוצה לקחת רק אלמנט אחד שאני רואה בו בסיס. הנושא הוא הזכות של בית המשפט העליון לפסול חוק של הכנסת. הוא מציע רוב של שני שליש מתוך 11 שופטים. אני חושב שאם נרחיב את זה לשני שליש מכל 15 השופטים כדי שנשיאת העליון לא תוכל להנדס אותו -במקרה כזה יש בסיס. בעיניי זה נראה סביר והוגן. ניקח את המרכיב של ה-2/3 כי יש פה מרכיב שיכול להיות נהדר".

צפו בראיון המלא עם ללי דרעי באולפן ערוץ TOV

הרב חגי לונדין: "יש פה מיעוט שהחליט לשבור את הכלים ולהשתלט בצורה לא דמוקרטית"

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום