חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התדרדרות ביחסי ישראל-ארה״ב או רק נזיפה?

שגריר ישראל בארה"ב מייקל הרצוג הוזמן לשיחת נזיפה בעקבות ביטול חוק ההתנתקות. אנה ברסקי מ״מעריב״ עונהעל השאלה: האם זו התחלה של התדרדרות ביחסים?

שתפו :

צילום: הלל מאיר, פלאש 90
מחלקת המדינה האמריקנית זימנה את שגריר ישראל בארה"ב מייקל הרצוג לשיחה חריגה, עקב השינויים בחוק ההתנתקות שיאפשרו שהות של ישראלים בצפון השומרון.
סגנית מזכיר המדינה של ארה"ב, וונדי שרמן, הביעה בשיחה את דאגתה מביטול החוק והבהירה: "יש להמנע ממעשים העלולים להגביר את המתחים לקראת החגים הקרובים".
זהו הזימון הראשון של שגריר ישראלי בארצות הברית לשיחה מזה 13 שנים. בפעם הקודמת, ב-2010, זומן השגריר דאז מייקל אורן לשיחה במחלקת המדינה בעקבות ההודעה על אישור בניה בשכונת רמת שלמה שבמזרח ירושלים, בזמן ביקורו בארץ של סגן נשיא ארצות הברית דאז, הנשיא כיום ג'ו ביידן.

אנה ברסקי, הכתבת המדינית-פוליטית של "מעריב" אומרת כי "מבחינת ירושלים הכל צפוי וכל הגורמים אומרים שהאמריקנים יודעים מזה ואמרו להם שלא מדובר על הוספת יחידות דיור אלא על ביטול של חוק ישן שנתן את הכח לבצע את הפינוי. הסבר נוסף שניתן להם שזו דרישה קואליציונית עוד לפני הקמת הממשלה שגם עליה האמריקנים עודכנו. האמריקנים הבהירו שאם החוק לא יידחה אזי יהיה גינוי, וכך באמת היה אבל בעצם הכל היה צפוי".

צפו בראיון המלא

"יריב לוין – עמוד מאחורי המילים שלך!"

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום