חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תא"ל במיל' אמיר אביבי: אם הממשלה לא תממש את המדיניות שלה בגלל סרבנות – אין צבא

תא"ל במיל' אמיר אביבי, יו"ר ומייסד תנועת "הביטחוניסטים", בראיון לאלעזר שטורם על היקף הסרבנות האמיתי ועל ההתמודדות של צה"ל

שתפו :

מתוך YOUTUBE

למרות שאחוז הסרבנים בקרב אנשי המילואים הוא קטן ושולי, האכזבה מהסרבנים היא עצומה דווקא בגלל שמעורבים בעניין בכירים מאוד – רמטכ"לים לשעבר, שרי ביטחון לשעבר ואפילו כאלה שכיהנו כראשי ממשלה: "אהוד ברק ודן חלוץ עושים שגיאה שפוגעת בביטחון ישראל. צה"ל חייב להשאר מעל הפוליטיקה, לצערי נפרץ פה סכר, אנחנו רואים תופעות שפוגעות בביטחון ישראל", אומר תא"ל אמיר אביבי.

את הפגיעה הוא מתאר הן בהיבט החברתי של "צבא העם", כשאנו נדרשים להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לשער הבסיס, ובוודאי בהיבט המבצעי. "זה שבר נוראי, זה מקרין קודם כל לאויבים שלנו".

"בחילות השדה אין שום השפעה של סרבנות", מציין תא"ל אביבי, "הבעיה קיימת ביחידות הממיינות – טיס, 8200 וכיוצ"ב. אלה יחידות ממיינות, על ידי צוות אנשים קבוע שכבר שנים מביאים אנשים בצלמם, אנשים שדומים אחד לשני, ולכן לא פלא שדווקא במקומות האלה יש בעיה".

בנוסף, חושב אביבי שלאחר שהאבק ישקע הצבא ידרוש מעצמו לעשות בדק בית: "אחד הדברים הכי חשובים כשממיינים אנשים זה המרכיב האישיותי של החיבור לכלל. לא כי "אני רוצה להצליח ואני ואני ואני ואתגר אישי", אלא איזו אחריות וחיבור יש לך לעם ישראל".

בגלל הסכר שנפרץ, ישנו חשש שבהזדמנות הראשונה, כשתעלה ממשלה אחרת שתעשה דברים שלא יהיו נוחים לימין, תהיה תגובה זהה. עם זאת, תא"ל במיל' אביבי מציין שלאחרונה הם עמדו במבחן: "אצלנו, "הביטחוניסטים", יש 17 אלף אנשי מילואים, גם ברגעי המשבר הכי גדולים שחווינו, גם לדוגמה כשהקימו ממשלה שנשענה על האחים המוסלמים. אי אפשר לשפוט את הרגשות שלנו כמו שאני לא שופט את הרגשות של אלה שמתנגדים לרפורמה. אנחנו הרגשנו שזה סוף הציונות. שבר מטורף. הרגשנו שנגמרה המדינה. ולא היה אחד, בין ה-17 אלף האלה, שאמר "מאיימים על הערך הכי עליון שלנו – בואו נפגין כח ונסרב לשרת בצבא". מה פתאום?"

בסיכום, מציין תא"ל במיל' אמיר אביבי ששיעור הסרבנות שולי והטייסות בכשירות, אך מוסיף: "אם הממשלה לא תממש את המדיניות שלה בגלל סרבנות – אין צבא, נגמר הסיפור".

צפו בראיון המלא:

hofit
Author: hofit

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
רבקה
רבקה
1 שנה לפני

איך שגלגל יסתובבבלו😝אין אין לכם נאמנות למולדדדת לארץ למדינה ואזרחיההההה אזרחים סוג ז'🤑עלובים…וקטנים קטנים🥶מה אתם חושבים לכם אנחנו והמדינה בכיססס שלכם…אתה יודע יש אנשים מתחתכם שכבר יוצאים ומשביתים אתכם!!!!!😄😃😅😁…נראה אתכם בלי עובדים???לכם לא תהייה תעסוקה…חשבת על זה פשיסתון🤮👹👺🤪😜😛גללללל אתה באמממת וכל הסרבנים לא ראוייים….אזזז עופו לנו מהעיניים …אי אפשר ממיילה לסמוך עליכם…אתם מפלצות קטנות ורעות שלוקחות את החוק לידיים….מי אתם בכלללללללל….קטנים ופשיסטים..ומסכני המדינה ובטחונה🥶🥵🤢🤧🤧🤧….ננקה את השטח ממכם אל תדאגו….הזמן כמו בומרנגגג יתנפץץץ לכם בפרצוף…

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום