חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שר הביטחון גלנט: "כשתשמעו שתקפנו בביירות, תדעו שנסראללה חצה את הקו האדום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ קיימו מסיבת עיתונאים במוצאי שבת ו״זכו״ לשאלות לא עיתונאיות כמיטב המסורת

שתפו :

לעמ

שלוש הצהרות התקיימו במוצ"ש מהקריה בת"א.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו פתח את דבריו באומרו:  "אני מבקש קודם כל לחבק את המשפחות של החללים, שאליהן התווספו אתמול חללים נוספים גיבורי ישראל. לב כולנו עם המשפחות של מתן מאיר, יוסי הרשקוביץ, סרגיי שמרקין, נתי הרוש ומשה ידידיה לייטר, בנו בכורו של חברי הטוב, שהיה ראש הסגל של לשכתי, יחיאל לייטר. ה' יקום דמם של גיבורינו המופלאים.‏ אני אומר מכאן לכל המשפחות של יקירנו שנפלו במלחמה הקשה: אנו עושים הכל כדי להיות ראויים לקורבנם, כדי להיות ראויים לגבורתם".

 

בהמשך דבריו התייחס למלחמה בארגון הטרור חמאס: "לא נעצור עד השלמת המשימה. המלחמה נגד חמאס-דאעש מתקדמת במלוא עוצמתה, ויש לה מטרה אחת – לנצח. אין שום תחליף לניצחון. אנחנו נחסל את החמאס ואנחנו נחזיר את חטופינו. כוחות צה"ל השלימו את כיתור העיר עזה. הם פועלים בלב העיר, הם בפאתי בית החולים שיפאא. הם חיסלו אלפי מחבלים, כולל מפקדים בכירים ורבי מרצחים שהיו בין אלה שהובילו את הטבח הנורא באותה שבת ארורה של ה-7 באוקטובר. החמאס איבד הלכה למעשה את השליטה בצפון הרצועה, אין לו שום מקום להתחבא בו. מסינוואר ועד אחרון המחבלים – כל חמאס הם בני מוות. כוחותינו פוגעים בהם מעל הקרקע, וכחותינו פוגעים בהם מתחת לקרקע. אנחנו נמשיך בכל הכח, אנחנו נמשיך במלוא העוצמה, אנחנו נמשיך עד הניצחון".

לאחר מכן התייחס רה"מ נתניהו לגיזרה הצפונית: "אנחנו ערוכים גם בחזית הצפונית. אנחנו פועלים שם באש תקיפה – גם מן האוויר, גם מן הקרקע. אני הזהרתי את חיזבאללה: אל תעשו את הטעות ותיכנסו למלחמה, כי זאת תהיה טעות חייכם. כניסה שלכם למלחמה תחרוץ את גורלה של לבנון".

לגבי החטופים בעזה: "אני מבקש להבהיר שוב – השבת חטופינו היא יעד מרכזי של המלחמה. היעד הזה נמצא בראש סדר היום שלי ושל חבריי כאן. אני מכנס לשם כך דיונים מעמיקים מדי יום בקבינט ניהול המלחמה בראשותי".

בהמשך התייחס לחשיבות ההסברה הישראלית בזירה הבינלאומית וסיים את דבריו בפנייה לתושבי המדינה: "‏אזרחי ישראל, היום כולנו מאוחדים. אנחנו מבינים דברים בסיסיים: אם רוצים שלום – צריך לחסל את החמאס, אם רוצים ביטחון – צריך לחסל את החמאס, אם רוצים להבטיח את עתידה של מדינת ישראל – צריך לחסל את החמאס. זה מה שישראל חייבת לעשות וזה מה שישראל תעשה. יחד נילחם, ובעזרת ה׳ – יחד ננצח".

לדבריו המלאים:

 

לאחר מכן, דיבר שר הביטחון יואב גלנט: "יש לנו משימה עליונה, גם לנצח במלחמה וגם להחזיר את החטופים", הכריז בנחרצות. השר גלנט התייחס גם לנעשה בצפון: "ההתגרויות הפכו לתוקפנות, הלוחמים גובים מחיר כבד מחיזבאללה. מירב כוחו של חיל האוויר מוכוון לצפון. אזרחי לבנון צריכים לדעת שאם נסראללה יעשה טעות גורלה של לבנון יהיה כמו גורלה של עזה". בהמשך כאשר נשאל שוב ע"י העיתונות על הגיזרה הצפונית, אמר: "כשתשמעו שתקפנו בביירות, תדעו שנסראללה חצה את הקו האדום".

שר הביטחון גלנט התיחס בהצהרתו לכפיר, התינוק בן ה-10 שנחטף לעזה מניר עוז: ״הוא בדיוק בגיל של הנכד שלי. אני שואל את עצמי מי משחק איתו ומי נותן לו לאכול. השאלה הזו מנקרת בי כל הזמן. יש לנו חובה עליונה להחזיר אותם הביתה״.

סיים את ההצהרות, חבר הקבינט המדיני ביטחוני, השר בני גנץ: "צה"ל פעל גם השבת הזו עמוק בתוך רצועת עזה, בצפון, ביהודה ושומרון ובגזרות נוספות כפי שציין שר הביטחון. לוחמינו נותנים את התשובה הטובה ביותר למי ששאלו האם צבא היבשה יהיה מוכן, שפקפקו בדור הטיק טוק. שהטילו ספק ביכולת לשלב בין יבשה, אוויר וים. ששאלו האם כל מערכות ההגנה שבנינו והמיגון שלנו יעבדו מול אתגר רב זירתי".

השר גנץ הוסיף: "חשוב לנו לעמוד כאן, שכל העולם ידע שהחברה הישראלית מאוחדת וחזקה. שמדינת ישראל מתמודדת בגבורה, בנחישות ובתבונה. שאנחנו נעמוד בהכל, ביחד. שהשיקול היחיד שלנו הוא ניצחון וטובתה של מדינת ישראל. שאנחנו מחויבים להשקיע את כל המשאבים הלאומיים כדי לנצח, להשיב את החטופים הביתה, ובכדי לשמור על חוסנה של החברה, ובכך בלבד".

בשלב השני של מסיבת העיתונאים, נשאלו השלושה שאלות ע"י עיתונאים ישראליים.

רה"מ נתניהו התייחס ליום שאחרי המלחמה בדבר השליטה בעזה: "לא תהיה שם רשות אזרחית שמחנכת את הילדים שלהם לשנוא את ישראל או להרוג ישראלים. לא יכולה להיות שם רשות שמשלמת למשפחות מרצחים. לא יכולה להיות רשות שמי שעומד בראשה עדיין לא גינה את הטבח. יצטרך להיות שם דבר אחר, אבל בכל מקרה שליטה ביטחונית שלנו. אני עומד על זה ולא מתכוון לוותר".

רה"מ נתניהו התייחס לדבריו של נשיא צרפת, עמנואל מקרון שאמר "ישראל חייבת להפסיק להרוג נשים וילדים בעזה" ותקף בנחרצות: "הוא עשה דברים טובים, אבל גם טעה טעות קשה. גם טעות עובדתית וגם טעות מוסרית".

לסיום אמר רה"מ נתניהו: "מי שמונע את ההתפנות של האזרחים זה לא ישראל אלא חמאס. לכן האחריות לפגיעה באזרחים היא על החמאס. אני אומר לנשיא צרפת וידידנו האחרים: אנו עושים הכל לצמצם פגיעה בבלתי מעורבים, אבל לא ניתן לחמאס את הרישיון לרצוח את אזרחינו ללא מענה שלנו. את ההטפות האלה אנחנו לא צריכים".

 

 

 

בשולי הדברים: במה התעסקו ערוצי תקשורת ומה קרה באמת?

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסף
יוסף
5 חודשים לפני

עבר גבול ת"א ליפו

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום