Search
Close this search box.

ח"כ מוסי רז טוען שהותקף במהלך הפגנה בשייח ג'ראח

מוסי רז הגיע למחות נגד פינוי משפחה ערבית מבית בשכונה, והותקף ע"י שוטר.

שתפו :

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

 

בימים האחרונים התחוללו מהומות בשכונת שמעון הצדיק (שייח ג'ראח) בירושלים בעקבות פינוי משפחה ערבית מבית בלתי חוקי בשכונה. שלשום התבצרו בני המשפחה על גג ביתם עם בלון גז, חומר דליק והבעירו מזרונים. עיריית ירושלים מסרה כי לבית הוצא צו פינוי בשנת 2017 לטובת הקמת מוסדות לימוד עבור תושבי השכונה.  אמש (רביעי) הגיעו עשרות אנשים  למחות ולהפגין נגד הפינוי מול ביתו של ראש העיר משה ליאון. כוחות משטרה הגיעו למקום מחשש להפרות סדר, עד שהחלו עימותים פיזיים בין השוטרים למפגינים. בין המפגינים היה גם חבר הכנסת מוסי רז (מרצ), שתועד מוכה ע"י שוטר. בתיעוד מההפגנה נראה השוטר הודף את חבר הכנסת בעוצמה, שבתורו ניסה לעמוד במקום ולהתנגד לניסיות ההרחקה שלו. חבר הכנסת רז עדכן את משמר הכנסת בדבר והוא מתכוון לפנות לשר בר לב בקשר לאלימות בהפגנה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "הערב התקיימה מחאה בפתח ביתו הפרטי של ראש העיר בניגוד להלכה שנקבעה בבימ״ש העליון ולכללים בנושא הפגנות בסמוך לביתם של נבחרי ציבור. השוטרים הורו למפגינים לגשת לאחד ממתחמי ההפגנה הסמוכים למקום, ומשלא נענו ניתנה הוראת פיזור שאחריה המפגינים נהדפו לכיוון מתחם ההפגנה ונתקלו בהתנגדות מצדם ובהמשך אף חסימת הכביש". "מבירור שערכנו עולה כי שוטר מג״ב שהיה במקום, לא זיהה תחילה כי מדובר בחבר הכנסת ולכן הדף אותו ואחרים לאחור, זאת לאחר שלא נשמעו להוראות השוטרים במקום. מיד כשהבין כי מדובר אמנם בחבר כנסת ניתק מגע. נמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק ואנו מצפים מכל אדם באשר הוא למחות כחוק ולהישמע להוראות השוטרים", נכתב.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' פרסם ציוץ תמיכה וכתב: אלימות כלפי חברי כנסת לא מקובלת. נקודה. כשהם בצד שלי או כשהם נגדי. לא למוסי רז אתם מרביצים, לציבור ששלח אותו אתם מרביצים וזה מסוכן, מסוכן מאד. הייתי פונה לשר הבט״פ אבל זה לא יעזור, הוא לא מבין את תפקידו.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום