Search
Close this search box.

זוכה פרס בראשית ד"ר אלברט בורלא, מנכ"ל ויו"ר פייזר

"אני מצפה בכיליון עיניים לעלות לירושלים ולקבל את הכבוד הזה, שמסמל את ניצחון המדע ואת התקווה הגדולה לעתיד"

שתפו :

 

ד'ר אלברט בורלא, יהודי- אמריקאי- יווני, המכהן כמנכ"ל וכיו"ר תאגיד התרופות פייזר, נולד וגדל בסלוניקי להוריו שורדי השואה. את הדוקטורט שלו בביוטכנולוגיה קיבל בסלוניקי.בורלא הצטרף לפייזר מאז שנת 1993. לאור ההתפרצות העולמית של הקורונה , בשנת 2020 , בורלא הורה לצוותים של פייזר לפעול בדד ליין אגרסיבי לפיתוח חיסון לנגיף, ואכן בנובמבר 2020 הכריזה החברה על יעילות של 90% מהמקרים. בשנת 2021 בטקס הדלקת המשואות נכללה ברכה מצולמת של בורלא.

"לא ייחלתי להיות דמות ציבורית ולא יכולתי לדמיין שאזכה ביום מן הימים לכבוד להיות חתן פרס בראשית, ולעמוד בשורה אחת עם המועמדים יוצאי הדופן האחרים. אני מקבל את הפרס בענווה ובשמם של עמיתיי בפייזר, שנענו לקריאה הדחופה של ההיסטוריה בשנתיים האחרונות, ויחד הצלחנו לשנות את מהלך גורלנו המשותף. גדלתי במשפחה יהודית שהאמינה שכל אחד מאיתנו חזק רק כמו החיבורים בקהילה שלנו, ושכולנו מצווים משמיים לתיקון עולם. אני מצפה בכיליון עיניים לעלות לירושלים ולקבל את הכבוד הזה, שמסמל את ניצחון המדע ואת התקווה הגדולה לעתיד"

ועדת הפרס ציינה כי החליטה להעניק לו את הפרס, בשל גאוותו של ד"ר בורלא בזהותו ובמורשתו היהודית, מחויבותו לערכים יהודיים ותמיכתו במדינת ישראל. בורלא ביקש מקרן פרס בראשית להעניק את הפרס הכספי לטובת זיכרון השואה וחינוך בנושא, בדגש על סיפורה הטרגי של הקהילה היהודית ביוון.

פרס בראשית מכונה גם פרס "נובל היהודי", בסך מיליון דולר, ניתן ע"י ראש ממשלת ישראל בשיתוף עם הסוכנות היהודית, לדמויות מופת ובעלות מוניטין והישגים מהעם היהודי, המהוות מופת והשראה לדור הצעיר של היהודים ברחבי העולם.

בין הזוכים בעבר בפרס היו, מייקל דאגלס וסטיבן שפילברג.

 

צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום