Search
Close this search box.

מנכ"ל וויז: "יש לנו בעיה"

בשנתיים האחרונות אנשים רבים התלוננו על 'זיופים' בדרך באפליקציית הניווט ווייז.

שתפו :

צילום: פלאש 90

בשנתיים האחרונות אנשים רבים התלוננו על 'זיופים' בדרך באפליקציית הניווט ווייז. בין השאר הטענות הן שהאפליקציה כבר לא מדוייקת, מובילה את המשתמשים דרך שבילים צדדיים ואפילו מטעה.

בראיון לחדשות השבת בחדשות 12 מנכ"ל החברה גיא ברקוביץ' הודה שמשהו קרה לאפליקציה. "הקורונה הביאה אותנו לבעיה" מודה ברקוביץ'. "התקופה הזאת של הקורונה בשנתיים האחרונות שינתה את כל ההרגלים על הכבישים – כל היסטוריית הנתונים שלנו היא כבר לא רלוונטית. ברגע שחזרנו מהקורונה, כל הסטטיסטיקה הזאת לא הייתה שווה. זמן ההגעה היה מחושב לא נכון, כי צפינו את התנועה לאור הנתונים ההיסטוריים". כלומר הקורונה שינתה את הרגלי הנהיגה על הכביש, והנתונים שעל פיהם ווייז פועלת כבר לא רלוונטיים.

Waze" לא מטעה, זה בטוח", טען המנכ"ל ברקוביץ'. "אנחנו משתמשים במערכת הכבישים שקיימת בישראל, ומנסים לנצל אותה בצורה האופטימלית. כשהיא נגמרת, מה שקורה זה שפשוט אי אפשר לזוז בשום מקום, והכול פקוק".

בתגובה לטענות על הטעיה והארכה של הדרך אומר המנכ"ל-"המטרה של ווייז זה לא בדיוק לקצר את הדרך, זה לתת לך, המשתמש או המשתמשת, את מה שהכי מתאים לכם, ולתת את הדרך הכי בטוחה, וכזאת שאנחנו יכולים לצפות בדיוק מה יהיה שם. אני קורא לזה הדרך ה'ווייזית' ביותר".

וויז שינו את האלגוריתם בשנה האחרונה, והם מסבירים  "היינו צריכים להשקיע פה הרבה מאוד עבודה, וזה מה שעשינו בשנה האחרונה. לשנות את האלגוריתמים, שמצד אחד יתנו הרבה יותר משקל למה שקורה כרגע, אבל מצד שני עדיין יידעו לצפות קצת מה קורה קדימה, ואנחנו עושים את זה בצורה מאוד מורכבת של הרבה מאוד בינה מלאכותית והכרה של איך היוזר שלנו עובד", הסבירו בווייז. "אנחנו מסבירים הרבה יותר עכשיו, באלגוריתמים החדשים שהוצאנו, תוך כדי הנסיעה – למה לא כדאי לך לנסוע מפה או לא כדאי לך לנסוע משם, ואנחנו נותנים הסבר הרבה יותר מקיף".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום