חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ד״ר רן ברץ: מוסדות הממשלה חושבים שהם עצמאיים

במלאת שבוע להתקפלות הדרמטית של הממשלה בנושא חקיקת הרפורמה המשפטית, מסביר ד"ר רן ברץ, מייסד אתר "מידה", בראיון לעו"ד זיו מאור, על הקדנציה הצפויה

שתפו :

שיר תורם, פלאש 90

"אין ספק שהממשלה נמצאת בנקודת חולשה", אומר ד"ר רן ברץ, "השאלה שנותרה היא מה בכלל תרשה היועמ"שית?" לדבריו, הממשלה תצטרך לצלוח בקרוב שתי מהמורות – התקציב וחוק הגיוס – מה שיהיה קשה לעשות מעמדת השפל הנוכחית.

כיצד ניתן בכל זאת להציל את הממשלה?

"ראשית, לשקם את תדמיתה – גם מול ציבור בוחריה המאוכזב". כמו כן, סבור ד״ר ברץ שעליה לגנוז את הרפורמה המשפטית "שלא תווכה כראוי לציבור".

הוא קורא שלא לחולל תמורות הכרוכות במלחמות, אלא "להתמקד בשינוי מינימלי המשיג מקסימום אפקט, ולדאוג שגם לצד השני יהיה מכך רווח".

על מתווה הנשיא הרצוג מבהיר ד״ר ברץ: "הנשיא קרס ועשה זאת בצורה רעה – הוא בחר צד ואיבד את האמון".

האם יש בכלל טעם בחקיקה ללא הרפורמה? ד״ר ברץ מסכים כי "ביהמ"ש והיועמ"שית אכן מעכבים ופוגעים כבר שנים, אך עובדתית – הממשלה הצליחה לקדם דברים לפני הרפורמה. יתרה מזאת – בית המשפט ינהג כעת במשנה זהירות כדי לא להוכיח שהימין צדק בחששות שלו – מה שייתן חופש פעולה מסוים".

יחד עם זאת, ד"ר ברץ מצביע על בעיה חמורה ודחופה בהרבה כעת – אובדן המשילות – שפוגע בתפקוד המדינה. "אני מפחד עכשיו הרבה יותר מענייני ביטחון או פנים – המוסדות הממשלתיים חושבים שהם עצמאיים".
עוד מדגיש ד״ר ברץ כי "מה שקרה בישראל הוא לא רק ריסוק של המשטר הדמוקרטי אלא של המשטר בכלל".

מהי הדרך לשיקום?

צפו בראיון המלא

 

עו״ד דבורין: "בלי לטפל במשטרה ובצבא – מה יש לחפש בבית המשפט?!"

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אור
אור
1 שנה לפני

עם כל היש ועם כל האין אשר יותר ויותר מתנגשים ביניהן, אסור לנו בתכלית האיסור להתרכז בנושא ה״חשוב״ ולהניח במקומו, ללא תזוזה, הנושא ה״פחות״ חשוב, מאחר שכל חלוקה שהיא וההתנתקות הנגרמת לנו, נגד שאיפתנו היסודית, ההזנייה הזו רק תגבר והיא עלולה להרוס המבנה המשוכלל ביותר של רצונות, אילוצים וחוסר הכלה ונחישות, אשר בד״כ הן אילוץ בלתי מתפשר בדרך לחידלון והפסד.

המכללה לחיים1

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום