האם תיתכן הקרבת קורבנות בהר הבית טרם הקמת בית המקדש?
"זה לא בא בחשבון בשום פנים ואופן, ולא חסרים נימוקים", אומר הרב אבינר. "כדי להקריב קורבן צריך כהני יחס, שרשרת יחס עד אהרון הכהן. צריך לדעת מה המקום המדויק של המזבח ואנחנו לא יודעים. צריך בגדי כהונה – ואנחנו לא יודעים מה זה תכלת ומה זה ארגמן".
עוד מוסיף הרב כי הדורות הקודמים לא ראו עניין להקריב קורבן פסח, ותמה על המוטיבציה: "מי שנכנס לשם עובר על איסור טומאת מקדש וחייב כרת. כל הדורות לא ראו עניין להקריב קורבן פסח, ואנחנו לא יותר חכמים מהם, לא יותר צדיקים מהם ולא יותר לאומיים מהם". בנוסף, הוא מתנגד לעליה להר הבית, ומסרב להתרגש מהגדילה המתמדת במספר העולים להר.
על הקרע בעם אומר הרב: "אין שנאה ואין איבה, עם ישראל אוהב אחד את השני. יש מחלוקות ולפעמים מרימים את הטון".
הרב אבינר מציין כדוגמה מלחמות אזרחים בעולם בהן נהרגו מיליוני אזרחים, על מנת להוכיח את ההבדל שבין מחלוקת לשנאה אמיתית.
צפו בראיון המלא:
הרב שמואל אליהו במאמרו לגבי אפשרות הקרבת קרבן פסח בימינו מביא כמה דוגמאות של אחרונים שרצו וניסו להקריב קרבן פסח בזמנם – ביקשו מהסולטן רשות וכדומה
דור האפיקורסים יעלם לפני הקמת המקדש וחידוש עבודת הקורבנות. בורא עולם לא צריך את "מתנגדי הרפורמה" שינסו לחבל בהקמת המקדש.
״כל הדורות לא ראו עניין להקריב קורבן פסח״? כנראה שהרב אבינר הי״ו לא הכיר את זה…