חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טרור בחול המועד פסח: כל העדכונים והתחזיות

בפיגוע בטיילת בתל אביב נרצח בערב שבת אדם אחד, תייר איטלקי; גיוס כוחות משמעותי במג"ב, בחיל האוויר ובפיקוד מרכז

שתפו :

פלאש 90

בליל שבת, בסמוך לשעה 22:00, התרחש פיגוע דריסה בטיילת בתל אביב בו נרצח אדם אחד, תייר מאיטליה ששהה בחופשה בישראל, ונפגעו 6 נוספים – גם הם תיירים. המחבל חוסל בעת שניסה לצאת עם נשק שלוף מרכבו על ידי שוטר שעבר במקום.

המחבל הינו תושב כפר קאסם ואף עבד כאיש ניקיון בבית ספר בקריית אונו. בארגוני הטרור מברכים על הפיגוע. נשיא איטליה, סרג'יו מטרלה, הביע את צערו: "מעשה טרור שפל ופחדני שגרם למותו של עורך הדין האיטלקי הצעיר אלסנדרו פאריני… מביע בפני נשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג, את תנחומי הרפובליקה האיטלקית".

ברקע המשך המרדף אחר המחבל שביצע את הפיגוע בצומת חמרה שבבקעת הירדן, הותרו לפרסום שמותיהן של הנרצחות: מאיה ורינה די, הי"ד, מהיישוב אפרת שבגוש עציון. אמא שלהן, לאה בת ציפורה, עדיין מאושפזת במצב אנוש בבית החולים הדסה עין כרם וזקוקה לתפילות רבות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים למשפחת די מאפרת על רצח שתי האחיות הנפלאות, רינה ומאי זכרן לברכה, בפיגוע הקשה בבקעה. ברגעים אלה אם המשפחה נאבקת על חייה, ויחד עם כל עם ישראל אני מתפלל לשלומה, וכולנו שולחים תנחומים וחיזוק למשפחה היקרה הזאת ברגע יגונה הקשה. כוחותינו פועלים בשטח במרדף חם אחרי המחבלים. זו רק שאלה של זמן, ולא הרבה זמן, שאנחנו נבוא איתם חשבון כפי שבאנו חשבון עם כל המרצחים, בלי יוצא מן הכלל, בחודשים האחרונים".

בתוך כך, מעט לאחר השעה 22:00 בלילה אמש זוהו שלושה שיגורים של רקטות מקונטרה שבסוריה לעבר רמת הגולן. רקטה אחת נפלה בשטח פתוח. ההתרעה הופעלה בסמוך לקיבוץ מיצר שבדרום רמת הגולן, ישנו דיווח על ירי ארטילרי של טנקים צה"ליים לעבר סוריה.

ב-3:00 לפנות בוקר נורה מטח נוסף של שלושה טילים מסוריה לעבר רמת הגולן, אין נפגעים. צה״ל הגיב בירי ארטילרי לעבר סוריה. בערך בשעה 6:00 תקפו מטוסי קרב של חיל האויר מטרות בסוריה.

במקביל, מתפללים התבצרו במשך הלילה בתוך מסגד אל-אקצה.

בעקבות צפי להמשך התפרעויות בהר הבית, שבסבירות גבוהה יובילו לפיגועים נוספים, המליץ המפכ"ל קובי שבתאי על סגירת הר הבית לעליית יהודים ל-10 ימי הרמדאן האחרונים.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: "זו כניעה לטרור שגם תסכן את המתפללים היהודים שיגיעו לכותל".

הכתב הערבי מוחמד מג'אדלה ציין כי גורמים בכירים בוואקף מסרו שכניסת יהודים בעשרת הימים הקדושים ביותר תביא להצתת המזרח התיכון.

בעקבות העליה במספר ההתרעות לפיגועים, החליט שר הביטחון יואב גלנט בתום הערכת מצב כי הסגר על יהודה ושומרון ימשך עד להודעה חדשה, וכן כוחות צה"ל יסייעו בתגבור למשטרת ישראל במחוז מרכז.

בנוסף, היום יגויסו 4 פלוגות מג"ב לתגבור במרכזי ערים ובמוקדים הומי אדם, והן יצטרפו ל-6 פלוגות שכבר גויסו בימים האחרונים ומתגברות את ירושלים ואת לוד. גם בחיל האוויר ובפיקוד מרכז הוחלט על גיוס מילואים, וכן על תגבור כוחות באוגדת יהודה ושומרון, במרחב התפר ובחטיבת הבקעה והעמקים.

אנו מזכירים את הנחיית המפכ"ל: בשל העובדה שחלק מן הפיגועים הינם פיגועים ללא התרעות וכוחות הביטחון אינם נמצאים בכל נקודה במרחב, אזרחים נושאים נשק על פי חוק מתבקשים לשאת איתם את נשקם כשהם יוצאים מביתם.

 

hofit
Author: hofit

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום