Search
Close this search box.

ניסיון לחינוך מחדש? התוכנית החדשה ללימודי ליבה במגזר החרדי

במשרד האוצר מגבשים אסטרטגיה שתעודד את בתי הספר החרדים להכניס לימודי ליבה.

שתפו :

Nati Shohat/Flash90

לאחר שנים שבהן הנסיונות להכניס לימודי ליבה לחינוך החרדי נפסקו, במשרד האוצר מגבשים תוכנית חדשה בעניין. לפי התוכנית המתגבשת, בתי ספר חרדיים יוכלו לקבל תוספת משמעותית לתקציבם השנתי אם ילמדו את לימודי הליבה — עם דגש על לימודי עברית, אנגלית ומתמטיקה.

על פי הפרסום בעיתון 'דה מרקר', אם התוכנית המדוברת תצא לפועל, היא לא תטיל סנקציות על בתי ספר שיסרבו להכניס לימודי ליבה, אלא רק תעודד את בתי הספר שיסכימו לכך.

החידוש בתוכנית הוא שבתי הספר יוכלו לקבל תקציבים ממשרד החינוך גם בלי לעבור לפיקוח של המשרד-הזרם החרדי ממלכתי ולהישאר עצמאיים, אך עדיין לקבל תקציבים כמו רשתות החינוך החרדי הכפופות למפלגות הגדולות.

לפי דו"ח שפירסם מבקר המדינה ב–2020, 84% מהבנים במוסדות החינוך העל־יסודיים החרדיים ו–56% מהבנים בבתי הספר היסודיים החרדיים אינם לומדים את מקצועות הליבה.

עלות התוכנית מסתכמת בכ–250 מיליון שקל בארבע השנים הקרובות, כאשר בנוסף לתמריצים כספיים היא כוללת גם שינויים פדגוגיים במערכת החינוך החרדית, כגון גיוס מפקחים נוספים, הכשרות של מורים ופיתוח תוכניות לימוד שיותאמו לציבור החרדי.

המצב בשטח היום הוא שהמדינה מתקשה לפקח על מספר שעות הליבה בבתי הספר החרדים, כך שלפי התוכנית החדשה בתי הספר יידרשו לא רק להצהיר שהם לומדים, אלא גם להוכיח באמצעים שונים שזה אכן המצב, ולהראות את הביצועים של התלמידים.

כזכור, שר האוצר אביגדור ליברמן התבטא בעבר באופן שנוי במחלוקת כנגד מערכת החינוך החרדית ואמר כי אין חינוך בלי ליבה, "לא ניתן תמיכה ממשלתית לחינוך עצמאי בלי שיכניסו לימודי ליבה". זו אף הייתה אחת מהדרישות שהציב ליברמן בזמן חתימת ההסכם הקואליציוני על ראש הממשלה נפתלי בנט.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום