חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איזו טעות עשתה ישראל לגבי האיש שעשוי להיות מנהיג איראן?

ביקורו בישראל של רזא פהלווי, בנו של השאה האיראני האחרון שהודח מהשלטון במהפכה האסלאמית, מעורר עניין גם באיראן. אליהו יוסיאן מסביר למה היה צריך לקבלו בטקס מרשים יותר

שתפו :

מחאה

אורח איראני גולה השתתף בעצרת הפתיחה הממלכתית של יום הזיכרון לשואה ולגבורה. רזא פהלווי, המתגורר בארצות הברית, בנו של השאה האיראני שהודח במהפכה האסלאמית ב-1979.

אליהו יוסיאן, חוקר איראן והמזרח התיכון מסביר על חשיבותו של האיש: "ברמת קבלת ההחלטות חשוב מאוד להיות עם מובילי המחנה שמתנגדים לרפובליקה האיסלאמית של איראן. גם מסביב לעולם וגם בתוך איראן יש כאלו שרואים אותו כמנהיג. בעוד X שנים, אם המשטר יפול הוא אחד המובילים שיכול להתמודד בבחירות. הוא דמוקרט ולא דוגל במלוכה והוא אומר במפורש שהוא יתמודד בבחירות כמו כל אחד. לא כאדם מלוכני. אנחנו רואים אותו כמישהו במשקל כבד שיכול להיות שהוא יהווה קלף מדיני מול המשטר שיפול".

ליוסיאן יש גם ביקורת על קבלת הפנים הפשוטה מדי לטעמו, שקיבל פהלווי: "קבלת הפנים שלו הייתה עממית מדי. היו צריכים לקבל אותו עם שטיח אדום ועם ההמנון של איראן לפני המהפכה. באיראן ניצלו את זה ואמרו 'תראו איך מקבלים בן של מלך'. אם היינו מקבלים אותו בקבלת פנים עם רה"מ ושרים זה היה מחזק אותו יותר מול המשטר הקיים".

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

פגיעה בחופש הדת: עיריית תל אביב אוסרת על קיום תפילה בציבור בהפרדה מגדרית

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום