חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חאן אל אחמר הוא רק מתחם אחד מתוך מאות

מהי החשיבות של חאן אל אחמר? כיצד המתחם משתלב בתוכנית הגדולה של הרשות הפלסטינית ומה היחס לאיש ״רגבים״ לשעבר וכיום שר בממשלה, בצלאל סמוטריץ'? סמנכ"ל רגבים אברהם בנימין בראיון לזיו מאור

שתפו :

צילום: יניב נדב, פלאש 90

רגע לפני שהמדינה הגישה את בקשתה לדחות שוב את פינוי חאן אל אחמר, שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ׳ פנה היום למזכיר הממשלה יוסי פוקס, בדרישה לעצור מיידית את הגשת תשובת המדינה בעניין חאן אל אחמר – זאת לאחר שדווח כי המדינה תבקש להסיר את העתירה על פינוי המאחז הבדואי הבלתי חוקי.

אחרי הדיון המיוחד שכינס נתניהו והתנגדותם של השרים סמוטריץ' ובן גביר, המדינה הגישה את תשובתה לבג"ץ בעניין מימוש צווי ההריסה שהוצא למאחז הבלתי חוקי חאן אל-אחמר והודיעה על דחייה נוספת בפינויו: "יש חומר חסוי שתומך בהחלטה".

סמנכ"ל מדיניות בתנועת "רגבים", אברהם בנימין מזכיר את החשיבות של המקום כדוגמה למתחמים נוספים: "חאן אל אחמר הוא סמל ודגם למבחן המשילות של מדינת ישראל ביהודה ושומרון. חאן אל אחמר הוא מתחם אחד מתוך מאות של הרשות הפלסטינית, שהמטרה היא הקמת רצף טריטוריאלי בשליטת הרש"פ. זו לא המצאה שלנו אלו דברים שאבו מאזן וראשי הממשלה שלו שמים על השולן כתוכנית הצהרתית.

בנימין: "השאלה הגדולה היא האם ממשלת ישראל מסוגלת לשלוט ולהחיל את שלטון החוק ביהודה ושומרון, כי לא ייתכן שיש כאלו שממשלת ישראל אוכפת כנגדם את החוק ויש כאלה שלא אוכפים נגדם את החוק".

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

עורך "מעריב": "איני איש ימין, אבל השמאל משחק לא הוגן"

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
דגי
דגי
1 שנה לפני

כל ההתנחלויות בנויות ללא רישיון ואושרו בתהליך הפוך בדיעבד. הערבים למדו מהמתנחלים לבנות ללא רישוי ובניגוד לחוק. למה ביבי לא מפנה את חן אל אחמר? בגץ אישר פינוי. יצא המרצע מהשק

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום