Search
Close this search box.

"כנס הרבנים אינו מחאה אלא הצגת עמדתה האמיתית של התורה"

אריאל גרינבאום מארגון ליב"ה מדבר על כנס הרבנים על מתווה הגיור ועל מטרתו האמיתית

שתפו :

אריאל גרינבאום מארגון ליב"ה מדבר על כנס הרבנים הגדול אמש (שלישי) בבנייני האומה העוסק במתווה הגיור של השר כהנא. גרינבאום מסביר כי הרפורמה פסולה מיסודה, מכיוון שהיא נעשית כנגד דעת הרבנות הראשית. לדברי גרינבאום "הרבנות הראשית היא זו שמציבה את העמדה ההלכתית והתורנית במדינת ישראל". בנוסף, טוען גרינבאום, רפורמת הגיור מסכנת את האחדות ואת המשך הקיום הרוחני של עם ישראל. אם הגיורים לא יהיו מקובלים על רבני ישראל, הרי שבעצם חתונה עם "גרים" כאלו משמעותה התבוללות. דבר זה עלול להוביל לניהול ספרי יוחסין ולפילוג בעם חלילה. גרינבאום מציין כי הרפורמה שמציע מתן כהנא אינה מקובלת על 99 אחוז מרבני ישראל.

גרינבאום מציין כי הקו ההלכתי של מערך הגיור הממלכתי הוא גם ככה מאוד מקל. לדעת רוב ככל הרבנים החבל נמתח עד סופו ואין מקום להקלות נוספות. להפוך להיות יהודי זה לא דבר של מה בכך, וצריך לעבור תהליך רציני ומשמעותי.

מעולם לא שמענו שגויים יבואו ויגידו זכותנו להיות יהודים. זו לא זכות, אלא החלטה של בי"ד. המחשבה ש"זכותו של מישהו להתגייר" היא חוסר הבנה של תהליך הגיור ומשמעותו הרוחנית העמוקה.

כמו כן, מציין גרינבאום בדבריו, כי אי אפשר לנתק את רפורמת הגיור מההקשר שבו היא נעשית – על ידי ממשלת שמאל שמנסה למוסס את הזהות היהודית של מדינת ישראל. רפורמת הגיור מצטרפת לרפורמת הכשרות המפוקפקת, למתווה הכותל, לניסיון לקדם תחבורה ציבורית בשבת ועוד.

צפו:

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום