חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"מופע אימים של גזענות לבנה פריווילגית קלאסית"

דינה דיין, חברת מפלגת העבודה ופעילה חברתית מזרחית, משוחחת עם ללי דרעי על נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרון ברק ועל יחסו הגזעני למזרחים שהוא אינו טורח להסתיר

שתפו :

Photo by Tomer Neuberg/Flash90

את הגזענות של אהרון ברק כלפי המזרחים, מכנה דינה דיין בציניות: "מתנה שאינה מפסיקה לתת". המופע הזה כמובן התקיים בפריים טיים – "כשהוא (ברק) חוזר על כך שוב ושוב בלי להפנים את הזוועות שפיו מדבר". ולא רק זאת, אלא שהציבור שקורא לעצמו "נאור וליברלי" מקבל את אהרון ברק – על דבריו הגזעניים – כאדמו"ר, במקום להוקיע אותו.

דיין מבקשת להפריך את הטענה על כך שאהרון ברק כבר "אינו בעניינים", ומדגישה שהמציאות אינה כזאת, כשהראיה לכך היא הפגנות התמיכה ההמוניות ליד ביתו.
כמו כן, היא מתנגדת לדבריו של ברק על כך ש"חיפש עורכי דין מרוקאים ולא מצא", ומבהירה כי "בשנות כהונתו כנשיא בית המשפט העליון היו אלפי מועמדים ראויים".

בסיום הראיון מתייחסת דיין לסערה שעורר שר התרבות מיקי זוהר על ש"העז" לא לזכור את שמות שיריו של יהונתן גפן ז"ל. דיין, שלא גדלה על גפן ואינה מתביישת להודות בכך, מבקשת לעשות סדר ב״מהי חברה רב-תרבותית ומהן המשמעויות האמיתיות של ליברליזם ופלורליזם״ – בהם מתהדר כל כך השמאל.

צפו בראיון המלא

64 מנדטים זה עדיין לא מספיק?!

Emuna Frid
Author: Emuna Frid

כותבת

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
5 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
דורון
דורון
1 שנה לפני

שנאת השמאל לימין ולמזרחים דומה לשנאת האומות את ישראל. לכן זעזוע שלהם מגזענות יהיה אם ורק אם היא תופנה כלפי לא יהודים בלבד ולא כנגד יהודים.
אנו רואים את אותה הצביעות באו"ם.
היחידים שמסכנים את תפיסת עולמם הם יהודים שורשיים בלבד ולכן אותם הם שונאים ומעכבים ככל יכולתם את קידומם ללא קשר לארץ ממנה עלו אבותם.

סעידה
סעידה
1 שנה לפני

סעידה

סעידה
סעידה
1 שנה לפני

האדל הזה

סעידה
סעידה
1 שנה לפני

איך נותנים לאדם הזה במה הוא משפיל את המזרחים הוא כ בר לט יודע מה הוא אומר

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

5
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום