חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ד"ר רן ברץ: האם איש הסברה יכול לנתק את השקפתו האישית מעשייתו?

מייסד אתר "מידה" וראש מערך ההסברה בלשכת נתניהו לשעבר, בשיחה עם אורנה ישר על המינוי השנוי במחלוקת של ד"ר גלי סמבירא למנכ"לית משרד ההסברה

שתפו :

Photo by Nati Shohat/Flash90

מינויה של ד"ר גלי סמבירא למנכ"לית משרד ההסברה, ממשיך להכות גלים. המתנגדים מצביעים על קורות חייה ש"זועקים שמאל", בעוד התומכים במינוי טוענים כי הוא "מקצועי בלבד".

ד"ר רן ברץ, ששימש בעבר כראש מערך ההסברה של נתניהו, מצטט את שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן, שאחראית למינוי: "אי אפשר להכניס את גלי לשום קופסה". ברץ הזדהה דווקא עם אחת התגובות לדברים: "לא צריך להתבייש להיות בקופסת הימין – היית יכולה למנות מישהו מתוכה".

באשר לשאלת המקצועיות, טוען ד"ר ברץ כי "דיסטל נכנעה לשיח המשפטי ובחרה במינוי א-פוליטי במקום באיש ימין שיפעל לתועלת הממשלה".

כדי להוכיח את דבריו, מביא ד"ר ברץ מחקר אמפירי שהתפרסם לאחרונה ובדק האם ניתן להפריד מקצועיות של מנהל מתחום התוכן שלו. התוצאות קבעו כי מנהלים שעובדים בתחום התמחותם מצליחים יותר ממנהלים שלא באו מהתחום.

"זה נכון גם בעניין ההסברה – שהוא מאמץ אינטלקטואלי", מבהיר ד"ר ברץ: "כשמזדהים עם התוכן, הרבה יותר קל להעלות טיעונים משכנעים. ואם לא – עלולים לסבול מ"הטיית האישוש" – נטייה שלא לראות מראש את הדברים שמערערים את תפיסת האדם".

עוד מבהיר ד"ר ברץ כי התפיסה הימנית יכולה להיות מורכבת ולקיים הסברה מתוחכמת – גם על ידי מי שבא "מהקופסה".

צפו בראיון המלא

 

ד״ר רן ברץ: "יש אינקוויזיציה באקדמיה – סטודנטים בטראומה נפשית קשה מאז פרוץ המחאה"

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום