חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ח"כ טלי גוטליב: "רוני אלשיך שיקר לעם ישראל"

על פי החלטתו של שר המשפטים, יריב לוין, הממשלה אישרה את הקמת ועדת הבדיקה הממשלתית לפרשת הרוגלות (פגסוס)

שתפו :

יונתן זינדל, פלאש 90

הממשלה אישרה היום (ראשון) מתן סמכויות חקירה לוועדת בדיקה ממשלתית לפרשת פגסוס, במסגרתה הופעלו רוגלות לא חוקיות נגד אזרחי ישראל על ידי המשטרה. הוועדה הוקמה על ידי שר המשפטים יריב לוין. כל זאת למרות שבשבוע שעבר נרשמה התנגשות בינו ובין היועצת המשפטית לממשלה לגבי החלטתו להקים את הוועדה. היועמ"שית טענה כי אין יכולת לתת סמכות לוועדת הבדיקה לחקור תיקים שמתנהלים בבית המשפט, כגון תיקי נתניהו, והגדירה זאת כ"שיבוש הליכי משפט".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא מחדר ישיבת הממשלה לפני שהחל הדיון על ועדת הבדיקה. כל זאת כדי לא להשתתף בהצבעה, מחשש לניגוד עניינים. בנוסף אליו לא השתתפו שלוש בכירים במשרד רה"מ: ראש הסגל צחי ברוורמן, מזכיר הממשלה יוסי פוקס ומנכ"ל משרד רה״מ יוסי שלי.

עוד קודם להצבעה, בכירים במשטרה הזהירו את רה"מ ושרים בממשלה. "אם ועדת החקירה לרוגלות שיוזם השר לוין תאושר בישיבת הממשלה – היא תביא לגל של התפטרויות במשטרה".

שרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן התייחסה היום (א') בפתח ישיבת הממשלה לוועדת החקירה על פרשיית פגסוס: "הימין הוא שדואג לזכויות האזרח היום. למעלה מאלף איש נפגעו מהתוכנה הזו. פגיעה חמורה בזכויות האדם. השמאל נוטה להגן על הגמוניות שהתנהגותן נאה למדינות דיקטטוריות".

במהלך הדיון, נרשם עימות עם המשנה ליועמ"שית (היועמ"שית לא הגיעה לדיון) גיל לימון: "אנחנו מתנגדים בגלל חשיפת שיטות ותהליכים".

השר לוין השיב: "נפגשתי עם ראש השב"כ ועם ראש המוסד, נתתי משקל למה שאמרו והטמעתי כבר את השינויים בהחלטה. לו רצו הם יכולים היו לבוא לדיון או לכתוב מכתב. הם יודעים להתנגד היטב כשהם רוצים".

הבוקר, התראיין ברדיו "גלי ישראל" ח״כ משה סעדה ל‎שרון גל ואמר: ״כל אדם ובעל תפקיד שביצע עבירה פלילית – ישלם את הדין. היום המטרה היא שהממשלה תאשר סופית את הקמת הועדה. יש חובה לבדוק את כל התיקים, כולל תיק אחד של ראש הממשלה, גם לנתניהו מגיע צדק, זה תיק אחד מתוך 1086. תעשה כאן חקירה יסודית ומשמעותית״.

שרון: ״בכמה תיקים לדעתך התבצע שימוש לא חוקי ברוגלות?״

ח״כ סעדה: ״אני לא יודע כרגע בכמה תיקים, אני יודע שנעשו לפחות 1086 שימושים לא חוקיים. אני חושב שהוועדה צריכה להוציא הכל כדי שיהיה מאד גלוי״.

עוד קודם לכן, התראיינה ח"כ טלי גוטליב מהליכוד אצל אבי רצון ואמרה: "אלשיך שיקר לעם ישראל. אלשיך הצהיר שלא הייתה רכישה של 'פגסוס' מטעם המשטרה אבל אני אשתמש בחסינות שלי ואחשוף כאן את הדבר הבא – המשטרה ביקשה לרכוש את הפגסוס אבל בגלל יכולות הריגול המאוד גבוהות שלו ביקשו לנוון את התוכנה ולהחליש אותה לכדי 'סייפן'.
מערך הרכש במשטרה ידע לאורך כל הדרך את יכולות הפגסוס המקורי וגם את אלו של הסייפן המוחלש שנרכש.
האמירה של המשטרה כאילו לא ידעה על יכולות התוכנה היא שקר גמור.
האמירה של מררי שהפרקליטות לא ידעה היא שקר מופלג.
מררי שיקרה בדו"ח שלה ולא סתם אנחנו רואים את בן הזוג שלה איל ינון, שהיה יועמ"ש הכנסת יוצא בסופ"ש להגן עליה".

 

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
בנצי
בנצי
8 חודשים לפני

אלשיך לכלא. גלי בהרב לכלא. מנדלבליט וניצן לכלא. זה כבר מתחיל.. וועדת ההצלה לעם ישראל במדינת ישראל

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום