חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

היועמ"שית מונעת הקמת ועדת בדיקה כדי להציל את עצמה?

מכשול נוסף של היועצת המשפטית לממשלה בדרכה של הממשלה הנוכחית. הפעם מבקשת גלי בהרב מיארה למנוע הקמת ועדת בדיקה לעניין הפגסוס

שתפו :

יונתן זינדל, פלאש 90

"בתיקים מתנהלים, גורמי החקירה וגורמי התביעה נותנים דין וחשבון לבית המשפט, במידת הצורך, באשר לאופן התנהלות החקירה. מעורבותה של ועדה, שהוקמה על ידי הממשלה ושהממשלה בחרה את חבריה, בתיקים מתנהלים עומדת בסתירה לדין הפלילי ולעצמאותם של ההליכים הפליליים וחותרת תחת הצורך בהבטחת אמון הציבור בטוהר ההליך הפלילי", כתבה היועמ"שית, גלי בהרב מיארה, במכתב לשר המשפטים, יריב לוין.

עוד הוסיפה: "עולה חשש לניגוד עניינים של ראש הממשלה בשל השפעתה האפשרית של עבודת הוועדה על התיק הפלילי שמתנהל נגדו, ויהיה מקום להדרש להשלכות של העניין קודם הדיון בממשלה".

לדבריה, "מתן הסמכה מטעם הממשלה לעסוק בתיקים פליליים תלויים ועומדים, מעורר חשש לשיבוש מהלכי משפט בתיקים אלה ופוגע בעצמאות עבודתם של גופי אכיפת החוק".

היועמ"שית מבקשת משר המשפטים לתקן את הצעתו כך שהוועדה לא תוסמך לטפל בתיקים מתנהלים. כמו כן, הוועדה תדרש לתאם את עבודתה מול היועצת המשפטית לממשלה.

שר המשפטים יריב לוין כתב בתגובה ליועמ"שית: "עצם התערבותה של היועמ"שית בנושא שאמור, בין היתר, לבדוק את אופן התנהלות הגוף שהיא עומדת בראשו מעלה פליאה רבה… וכי ניגוד העניינים שבו מצוי הייעוץ המשפטי לממשלה בנושא זה זועק לשמיים".

לוין סיים את מכתבו במסר ברור "בדעתי לפעול ללא דיחוי לאישור מיידי של הקמת הוועדה, בדרך שתבטיח את יכולתה לפעול ולהגיע לחקר האמת".

 

 

הדברים של היועמ"שית מגיעים יממה לאחר שפורסם בחדשות 12 שגורמים בשב"כ וגורמי ביטחון נוספים מתנגדים להקמת ועדת החקירה הממשלתית בעניין הרוגלות. הנימוק – "חשיפת יכולות".

חרף זאת, השר לוין מבקש לאשר בממשלה את הקמת הועדה ולהעניק לה סמכות לבדוק "תיקים פתוחים".

 

אלדד יניב ב"פטריוטים": "להשתמש בפגסוס זה פשע וגם את היועמש"ית- כפופה לחוק".

 

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
רבקה
רבקה
8 חודשים לפני

מיארה פוגעת באזרחי ישראל, פוגעת בדמוקרטיה, פוגעת בעקרון הריבונות , פוגעת ביכולת התפקוד של ממשלה נבחרת… אפשר להמשיך הלאה והלאה אבל במקום למנות את מארת המיארה, צריך לפטר אותה מייד!

Last edited 8 חודשים לפני by רבקה
בנצי
בנצי
8 חודשים לפני

זה לא מכשול נוסף זה רצף כשלון של מינוי גרוע ומושחת שאת תוצאותיו רואים בהתנהלות כושלת ומבישה בתפקיד כה משמעותי
צריך להושיב אחת כזו אל מול התביעה להיתבע ולהיענש כחוק הראוי

חייל אלמוני
חייל אלמוני
8 חודשים לפני
הגב ל  בנצי

חד וחלק.
ויפה שעה אחת קודם

אבי
אבי
7 חודשים לפני

יועצת של סער צריכה לעשות תיקון עצמי. נוכלת מיצגת את שקמה סער גנץ לפיד ואחמד טיבי. הרסה את המדינה. מרשעת השנאה העבירה אותה מדעתה.
בושה וחרפה.
עלובה
היא חולת נפש
לא היה תקדים כזה

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

4
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום