חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האלוף במיל׳ בריק מסכם את מבצע ״מגן וחץ״: אם תהיה מלחמה רב זירתית – זה יהיה אסון

האלוף במיל' יצחק בריק מסכם בשיחה עם אלעזר שטורם את מבצע "מגן וחץ", ומבהיר כי אסור להשאר שאננים ולחשוב שניצחנו - המבחן האמיתי והקשה עוד לפנינו

שתפו :

Photo by Miriam Alster/Flash90     

האלוף במיל' יצחק בריק סבור שהמבצע האחרון חשף את חוזקות ישראל: "טכנולוגיה ברמה גבוהה של חיל האוויר ומודיעין יוצא מהכלל שאני לא מכיר כמותו בעולם".

באשר לרמטכ"ל ולשר הביטחון: "במסגרת היכולות שיש היום לצה"ל – הם עשו עבודה טובה מאוד".

עם זאת, יש גם "אבל":

"לאורך כל המבצע, חיל האוויר המצוין, שהצליח לחסל בצורה מדויקת את מנהיגי הג'יהאד, לא הצליח לחסל את שיגור הרקטות לעבר ישראל". הסיבה לכך נעוצה, לדברי בריק, בעובדה שרובן המוחלט של הרקטות ושל אמצעי הייצור נמצאות בלב עזה – מתחת לבתי חולים, למסגדים ולריכוז צפוף של אזרחים. "במבחן התוצאה, לא רק שהם לא הפסיקו את ירי הטילים עם הריגת המנהיגים, אלא המשיכו ביתר שאת – והגיעו לתל אביב, משום שכל תכלית הג'יהאד היא להקפיא את חיי המדינה".

בריק מבהיר כי ישראל מאבדת את הראיה האסטרטגית לטווח הארוך, ועלולה למצוא את עצמה לא מוכנה מול המלחמה הרב-זירתית שתפרוץ. "חמאס שקט ובינתיים מתפתח ליכולות של חיזבאללה – כפי שאנו עלולים לגלות עוד כמה שנים".

בריק הבהיר את הדברים בישיבות עם צמרת הביטחון ומעיד כי הם "מבינים מצוין את הבעיה, ויודעים שאם תפרוץ היום מלחמה רב-זירתית, אנחנו באסון".

האם התחזיות של בריק באשר למצב הצבאי התממשו במבצע האחרון?

האם צה"ל היה צריך להתמקד בהשמדת חמאס?

צפו בראיון המלא

הרב והפרופסור: עימות סוער – האם החרם על מאפיית אנג'ל מוסרי?

 

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
תמר
תמר
1 שנה לפני

מדוע צריך לגלות הכל, לתת חומר לאויבנו?

קפוסטה יעקב
קפוסטה יעקב
1 שנה לפני

הבעיה שלנו כמדינה דמוקרטית היא ש… הרצים הפוליטיים נמנעים לשלם את המחיר הקיום והמלחמה היום… גם אם ברור לכל שהמחיר היום נמוך לאין ערוך לעומת הדחייה… שהיא תהיה בכייה לדורות !!! כך כל המועמדים במערכת הפוליטית ובמטכ"ל (שכידוע גם הם בדרך לפוליטיקה…) נמנעים מלבצע את מלוא המהלכים המתחייבים במשמרת שלהם למען ביטחון ועתיד ישראל ומסתפקים בהצגה מינימליסטית שמצטלמת יפה… !
כך יוצא שמאפשרים לאוייב לבנות את בניין הכוח שלו באין מפריע… ואז מספרים לנו כמה מסוכן לצאת למלחמה ביוזמתנו… וכידוע שמחיר המלחמה שהיא ביוזמת האוייב יהיה נורא בהרבה… !!!
* עד מתי השיקול הפוליטי יעמוד מעל ל… ביטחון ישראל ??? ? ???

אזרח
אזרח
1 שנה לפני

כל התמימים שחושבים שכיפת ברזל או שרביט קסמים עובדים ומסוגלים ליירט משהו -מוזמנים לראות את ההוכחות של חתן פרס ביטחון ישראל שתלונתו הוכרה על ידי מבקר המדינה, בסרטון הבא:
https://youtu.be/-zh1ABdRIzo

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום