חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרה"ג מיכה הלוי שליט"א: "מתווה הגיור יוביל ליותר התבוללות"

בראיון עמוק ומפורט עם יוסף רוסו, מסביר הרב את ההשלכות ההרסניות של מתווה הגיור

שתפו :

הרה"ג מיכה הלוי שליט"א, רבה הראשי של פתח תקווה וראש ישיבת עטרת נחמיה, מסביר על מתווה הגיור לו הוא מתנגד נחרצות. הרב פותח בהסבר יסודי למהות הגיור: שלא כמו בכשרות וברישום נישואין, גיור הוא תהליך שיפוטי לגמרי. אין שום עניין להנגיש הליך שיפוטי, וזו תפיסת עולם שגויה. אין דבר כזה לשכנע מישהו להתגייר – הגיור הוא נחלת רצונו של המתגייר בלבד. אפילו המושג "מתווה" לגבי הגיור הוא שגוי, מכיוון שהוא מניח שאנחנו צריכים לפעול אקטיבית על מנת לגייר יותר אנשים, וזה לא נכון.

יחד עם זאת, הרב ער לבעיה במציאות הנוכחית: "כואב לי מאוד על הזוגות המעורבים, כיוון שבחוץ לארץ חלקם סבלו בשל היותם יהודים, כי שם הולכים לפי על האבא. אין לי פתרון למצב הזה ואני לא יודע אם יש פתרון למצב הזה", אומר הרב בגילוי לב.

כאשר נשאל הרב על העובדה שבעבר אכן התקיימו גיורים על ידי רבני ערים, הוא מסביר: "מקום המדינה ועד שנת תשל"ז רבני ערים לא יכלו לגייר. אכן משנת תשל"ז אפשרו לרבני ערים לגייר, אבל הגיור היה כפוף לאישור של מועצת הרבנות הראשית לישראל. במתווה הנוכחי אין צורך באישור של הגיור, ובכך מנתקים את הגיור מהרבנות הראשית לישראל". אם היו מציעים מתווה דומה לזה של תשל"ז, מפתיע הרב ואומר שהיה תומך בו.

צילום: יעקב נחומי, פלאש 90.

 

עוד מוסיף הרב שעל עצם הטענות כנגד המצב הנוכחי ראוי לדון: "מערך הגיור הוא יעיל ומתפקד, הרבה יותר ממערכת בתי המשפט בישראל. הדיינים, שהם בעלי משכורות נמוכות, מוסרים את נפשם למען עבודתם היעילה".

המניע האמיתי למתווה, מסביר הרב, הוא גיור קטינים. אף אחד לא מאמין שהקטינים הללו ישמרו תורה ומצוות, שהרי הם גדלים במסגרת חילונית לחלוטין. כל המוטיבציה היא רק כדי למנוע התבוללות, אבל האמת היא שגיור כזה עצמו מוביל התבוללות, מכיוון שהוא לא תקף. בכל הדורות לא גיירו קטינים על מנת למנוע התבוללות, למרות שזו הייתה לצערנו מציאות שכיחה.

הפתרון לבעיית ההתבוללות הוא בחינוך, לא בגיורי סרק. "אני מאמין גדול בעם ישראל" אומר הרב, ומקווה שהנורמה של מניעת התבוללות, אף אצל מי שעדיין לא שומר תורה ומצוות, תלך ותתחזק, כפי שהיה מקובל עד לא מזמן בקרב העם היושב בציון.

צפו:

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום