חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

במדינת תל אביב

האירועים האחרונים שהתרחשו בעיר תל אביב מוכיחים שמשהו חריג קורה בבית של הציבור החילוני-תל אביבי. הפובליציסט מאיר אוחנה בטור חדש

שתפו :

קבוצה דתית בתל אביב. צילום: ראש יהודי

במדינת ת"א אפשר לקיים הופעה המונית בגני יהושע, בזמן ירי על הדרום ואף על תושבי המרכז. ידאגו גם ל"היתר" מיוחד לקיום הופעה, למרות שכמה קילומטרים ספורים משם נהרגה אישה מירי טיל ברחובות.

במדינת ת"א במשרדי עיתון "הארץ" אפשר לנעול את שערי הכניסה בעת אזעקת צבע אדום. זאת גם אם יש כמה עוברי אורח שרוצים להכנס למרחב המוגן. אגב, זהו אותו עיתון "נאור" שבשנות ה-30 טען במאמר ש"היטלר עושה רושם טוב". משתמשים שם באיורים על גבול האנטישמיות כדבר שבשגרה – האיור האחרון שמראה שהחרדים מרוקנים את הכספת של  המדינה, היה רק דוגמא אחת קטנה מיני רבות.

במדינת ת"א אפשר להפר הסכמים שהעיריה חתמה עם ישיבת "מעלה אליהו": ״עיריית תל אביב הודיעה כי היא חוזרת בה מסיכום שהושג בינה לבין ישיבת מעלה אליהו הפועלת בעיר ולא תעמוד במחויבותה להשמיש עבור הישיבה את בית כנסת 'מגורים' ברחוב קליי על אף שבעיריה כבר פינו חלקים מהישיבה״ (מקור ראשון).

אגב הסכם זה הופר מכיוון שפעילי ארגון "הדגלים השחורים" החלו לאיים ולעשות קמפיין השחרה על הישיבה הוותיקה שפועלת בעיר מעל 30 שנה.

במדינת ת"א אין מקום למתפלל יחידי להתפלל בסימטת הרחוב כי זה "הורס את הרומנטיקה באיזור": "עוז סימנובסקי, צעיר דתי שהתפלל תפילת מנחה באזור כיכר דיזנגוף בתל אביב, נדהם כשלפתע ניגש אליו אדם וביקש ממנו להפסיק להתפלל. הגבר, בשנות ה-50 לחייו, ביקש מסימנובסקי להפסיק להתפלל בתואנה כי מעשה התפילה "הורס את הרומנטיקה פה" (ערוץ 7).

במדינת ת"א, ראש מדינת ת"א לא מוכן לקיים סולידריות עם שאר תושבי המדינה בהקשר של "קרן הארנונה" שעלה השבוע לכותרות.

חולדאי כתב: ״בפגישת זום דחופה שערך המרכז לשלטון מקומי עם כלל ראשי הערים הוחלט פה אחד על החרפת המאבק בחוק קרן הארנונה״. בהמשך כתב והסית את תושבי העיר: "חוק זה מאפשר לממשלת ישראל להלאים את כספי הארנונה שלכם, תושבי העיר, ולהשתמש בהם לצרכים קואליציוניים וסקטוריאליים שונים במקום לחזק את הרשויות המקומיות".

אין ספק שחולדאי יודע להסית ולהשתמש במילים כמו ״להלאים״ או ״כספים שלכם״ בכדי לעורר אנטגוניזם.

במדינת ת"א, לחסום כבישים וצירים מרכזיים זה ערך עליון, גם אם משבשים את חיי האזרחים במדינה.

במדינת ת"א, הנפת דגלי אש"ף הפך להיות דבר טבעי. אפשר להניף את אותם דגלים בהפגנות, באוניברסיטה וברחובות העיר. אפילו בעת ירי טילים על תושבי המדינה.

למדינת ת"א אפשר לצרף את העיר השכנה – רמת גן.  תזכורת מהעבר בתקופת הקורונה ראש העיר כרמל שאמה הכהן, הציב גדרות ביניהם לבין בני ברק הסמוכה. אבל גם בשנת 2023 אותו ראש עיר שוב מבטא את תסכולו על חרדים והפעם מהעיר שלו. ‏כעת הוא מאיים לעצור את התקציב לתיכון החרדי ״לוסטיג״ בעיר במידה וקרן הארנונה תעבור.  שימו לב מה כותבת העיתונאית דנה בצלאל: ״כבוגרת לוסטיג אני מוחה. ומה זו החרפה הזו להפעיל איום בריוני על מוסד חינוכי? למה בית ספר צריך להיות כלי בידי פוליטיקאים? וכן, מדובר במוסד שמלמד לבגרויות, ובהמשך שלו מוציאים תארים במחשבים, חשבונאות ומנהל עסקים. אחד הנחשבים במגזר. מזל ששאמה הכהן לא הודיע שהוא מציב מחסומים מסביב״.

אני לא מבין איך בשם אותו ערך של "ליברליות", שהם מתגאים בו. דווקא הם משתיקים ופוגעים באחרים שלא מתיישרים עם ההווי ועם המנטליות שלהם? במודע הם גורמים לסלידה מהם וכאמור יוצרים מציאות של ניכור וריחוק.

אם במדינת ת"א היו יודעים קצת תנ"ך, הם היו יודעים ש"כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ".

קראתי ציוץ של חשבון "הפנתרים השחורים" שבעצם מסכם את הכל.

"‏אני לא חובש מגבעת

ולא לובש חליפה שחורה

אני לא לומד גמרא

אני לא לובש ציצית קטן

אני לא חובש כיפה

וגם לא לומד בכולל גמרא

(ואני גם מצר על כך)

אבל היום יותר מתמיד!

חרדי זה גם אני!

אתם האחים שלי!

ואצא אתכם לכל מאבק!

אתכם אני אוהב אהבת אמת!

כולנו יודעים שעליכם העולם עומד! "

זה לא רק היהדות או הדתיים ש"מפריעים" להם לחיות את חייהם בבועה גלובלית עם הפנים לעולם הגדול. החשש שאם "חלילה" יבינו קצת יותר את היופי ביהדות והערכים האמיתיים שלה, אולי יביאו אותם "לחשב מסלול מחדש".

יוצא שהם בעצם מ-פ-ח-ד-י-ם !

הגיע הזמן לשבור את מחסום "הפחד" ויפה שעה אחת קודם.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום