חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרב ראובן פיירמן: באיזו תודעה נוכל לנצח את האויב?

הרב ראובן פיירמן, מרצה באקדמיית "בצלאל" לשעבר, בראיון ליוסף רוסו על המאבק הרוחני המתמשך על ירושלים, ועל התדרדרות המצב בעשורים אחרונים: "אף אחד לא האמין לפני 20 שנה שהממשלה תשען על תומכי טרור"

שתפו :

Photo by Arie Leib Abrams/Flash90     

הרב ראובן פיירמן מבהיר כי כל מלחמות ישראל הן על ירושלים, מכיוון שהיא סמל גם לנו וגם לערבים. מדובר ביותר ממאבק טריטוריאלי, אלא במלחמה על מהות האדם – האם הוא כמו חמאס ודעאש או שהוא נעלה?

"הבעיה היא שבחמישים השנה האחרונות אנחנו רק מפסידים בקרב הזה – הערבים מקבלים שטחים וגם חווים תחושת ניצחון".

המצב החריף במיוחד בעשרים השנה האחרונות. לפני שני עשורים אף אחד לא היה מדמיין שיפלו טילים באשקלון או שבממשלה ישבו תומכי טרור. לדעת הרב פיירמן, "המצב עוד צפוי להחמיר".

מדוע אנחנו מפסידים?

"מה שמניע את האויב ונותן לו כח, הוא רצון רוחני להשתלטות האסלאם על העולם. החלום שלנו, לעומת זאת הוא לקבל שקט – וזו לא מוטיבציה מספקת כדי להלחם. עם רצון להיות כמו כולם ולקנות מילקי בזול – לא מנצחים".

כדי לנצח במלחמה, עלינו להיות בתודעת "חיים או מוות". הבעיה היא שכרגע מתייחסים לחיילים כאל "ילדים" והמנהיגים אינם מוכנים לסכן את הצבא ולשלם מחיר בכניסה לעזה ובלחימה טוטאלית. "עם שאינו מוכן להלחם ולמות על ארצו – נידון לאבד אותה".

עוד מוסיף הרב פיירמן כי "אנו צריכים לדעת שאנחנו נלחמים על ירושלים – ובכך ממשיכים את תהליך בריאת העולם ותיקונו. עלינו לשנות קונספציה – ולא רק כצורך רוחני, אלא אסטרטגי. מנגל ביום העצמאות הוא אינו העיקר – אלא היהדות, וההבנה שאנו חלק ממהלך גדול יותר.

כיצד מונעים קריסה של הממשלה הנוכחית?

צפו בראיון המלא

 

 

 

 

ממשלת בנט הציעה יותר ממיליארד שקלים לחרדים

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אור
אור
11 חודשים לפני

עייפות הרוח, החומר ובעיקר המוסר וגלישה למציאות סוף בית ראשון והאסונות. הרבים אשר כמו אז איננו מצליחים לפתור אותם כי דור הנפילים שלנו הלך וניכחד ללא מנהיגות וללא אומץ להגיב בכבוד. לתשקורת חלק גדול בהרס הזה איפה א.ד. גורדון, מתנועת העבודה, או חברי ברית הביריונים וכל החבר׳האמיתיים אשר נכנעים לצורך ליבם.2

אור
אור
11 חודשים לפני

מה יעיל יותר? להפסיד ירושלים או להפסיד בן גביר???

אור
אור
11 חודשים לפני

להפסיק לברבר ולחזור להילחם כמה קצר כעה פשוט.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום