חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מנכ"ל קרן תקווה: "כך יקום כאן דור אינטלקטואלים שיביא אלטרנטיבה ניצחת ומבוססת לדרך השמאל"

עמיעד כהן, מנכ"ל קרן "תקווה לישראל", בראיון לאלעזר שטורם על פעילות הקרן שפועלת להקמת צי אינטלקטואלים שיתנו תשובה שמרנית, הולמת ומבוססת לגישה הפרוגרסיבית שמשתלטת

שתפו :

סמינר קיץ של קרן תקווה / בן נחום, ויקיפדיה

האם אנו חיים באמת בעומקו של "דיפ סטייט"?

אומר עמיעד כהן, מנכ״ל קרן תקוה: "כשאני פוגש בעיות בעולם אני מנסה להבין – האם מדובר בחלם או בסדום? כלומר, בטעות ענקית או במעשה מכוון? מהיכרותי עם העולם, הסיכוי שזהו סדום הוא 5%. ברוב המקרים מדובר בחלם – טעויות שמצטרפות למערכת תמריצים מעוותת שמובילה אותנו להתנהלות ציבורית מאוד מוזרה". לכן, הניסיון לייחס רשעות למנהיגי ציבור אינו נכון לדעתו – "בפוליטיקה תמיד יהיה רצון לכח ולשליטה – כך היא פועלת".

עוד התייחס כהן ל"קרן הארנונה" ומבהיר שבארה"ב זה לא היה קורה, אך כן יש לכך תקדים במדינות שמעורבות יותר בשלטון המקומי. "בישראל אין כמעט שלטון מקומי אז המדינה מתערבת בו, ורוצה כעת לרסק את מעט הכח שיש לו". מדוע לא להעביר כספים מערים עשירות לעניות? "זה מתמרץ בינוניות".

בקרן "תקווה לישראל" עוסקים בניסוח הרעיונות של התפיסה השמרנית וגם בהכשרת אנשים. במכון האקדמי "ארגמן" של הקרן, אמנם לא מחלקים תארים, אך מלמדים בוגרי תארים ודוקטורנטים את החצי השמרני שלא נלמד באקדמיה הישראלית. "כאשר האנשים מבינים לעומק את הדברים – היכולת שלהם לחולל שינויים במערכת הציבורית היא בלתי נתפסת".

בסיום הראיון מתייחס כהן לבחירת המושגים של הקצוות הפוליטיים: "אנחנו לא משתמשים ב"שמאל" או ב"ימין", אלא ב"שמרנים" מול "פרוגרסיביים", כשההתעסקות הבסיסית היא בחובה המוסרית של האדם כלפי העולם – משם נובע הכל".

מה ההבדל בין שתי התפיסות?

כיצד מסביר כהן את הקמת הלאומיות בידי השמאל הציוני בישראל?

צפו בראיון המלא

 

האמירה של דורון מדלי: הסכנה שבגלובליות

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המכללה לחיים1

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום