Search
Close this search box.

הפורום החילוני בעתירה נוספת לבג"ץ נגד מסורת ישראל

הפורום החילוני וחדו"ש עתרו לבג"ץ בדרישה לאפשר כניסה של חמץ לבסיסי צה"ל הפסח.

תגיות

שתפו :

צילום: דובר צה"ל

בעוד שבועיים וחצי, 28.2 יתקיים דיון בבג"ץ בעקבות עתירה שהגיש הפורום החילוני יחד עם עמותת חדו"ש (חופש דת ושוויון), ו-14 הורים שילדיהם משרתים בצבא. בעתירה שהוגשה נגד צה"ל ושר הביטחון הם דורשים לתקן את פקודות הצבא על מנת לאפשר לחיילים להכניס ולצרוך מוצרי חמץ במהלך חג הפסח. הארגונים קובלים על כך שחיילים נדרשים לאפשר חיפוש בכליהם ובחפציהם על מנת לאתר מוצרי חמץ, "מדובר בפגיעות חמורות בזכויותיהם של חיילי צה"ל – אשר רבים מהם אינם שומרים כשרות ואינם מעוניינים בה, וחלקם אף אינם יהודים. בכך נפגעת זכותם לצרוך מזון כחפצם, נפגעת זכותם לפרטיות, נפגעת זכותם לקבל חבילות ממשפחתם וחבריהם – תוך שהם עשויים אף להיחשף לעונשים בשל אי הקפדה על דינים דתיים שבהם אין להם עניין, וכל זאת למרות שאין בצריכת חמץ על ידיהם כדי לפגוע בחבריהם לשירות השומרים כשרות" לטענת העותרים.

לסיכום דורשים העותרים מבית המשפט לחייב את צה"ל להתאים את פקודותיו בנושא שמירת הכשרות בפסח ולקבוע הסדר הולם ומידתי המבטיח את זכותם של החיילים שומרי הכשרות לצרוך מזון ללא חשש, אך גם להגן על זכותם של מי שאינם שומרים כשרות לקבל, להחזיק ולצרוך מזון שאינו כשר לפסח באופן שאינו פוגע בזכויותיהם של שומרי הכשרות. הפורום החילוני ידוע בדעותיו נגד היהדות, והוא אף נתמך כספית בעבר בידי הקרן החדשה.

את העתירה הגישו הרבאיי הרפורמי עו"ד אורי רגב ועו"ד שגיא אגמון מעמותת חדו"ש. העתירה מסתמכת על פסק הדין משנה שעברה, בעתירה שהגיש הפורום החילוני יחד עם ארגון עדאללה, בו התיר בג"ץ באופן תקדימי ומסוכן להכניס מוצרי חמץ לבתי חולים ולמנוע חיפוש בכליהם של המבקרים.

לקראת הדיון, שיגרו ארבעה רבנים: הראשון לציון והרב הראשי לירושלים, הרב שלמה משה עמאר, רבה של צפת הרב שמואל אליהו, ראש ישיבת אור עציון הרב חיים דרוקמן ורבה לשעבר של קריית ארבע הרב דוב ליאור, מכתב לרמטכ"ל ובו בקשה לשמור על חג הפסח בצבא. "בצער רב שמענו על הניסיון הממשי מצד ארגונים רדיקליים, לפגוע בחג הפסח ובצה"ל, באמצעות בג"ץ", כותבים הרבנים. "חג חירותנו, נחוג כהלכתו בעם ישראל מאז יציאת מצרים לפני למעלה מ-3,300 שנה, ובצה"ל מיום הקמתו לפני למעלה מ-73 שנה, על ידי כלל החיילים והמפקדים. צה"ל הינו הצבא היהודי היחיד בעולם, פקודותיו ממלכתיות ומותאמות לרוח היהדות, ועל פיהן מתנהלים כולם יחד בכל יחידות ובסיסי הצבא, באחדות נדירה. אנו מבקשים מכם, כי תממשו את אחריותכם ותבלמו על הסף, כל ניסיון מגמתי לפגוע בצביון היהודי של חג הפסח בצה"ל, ובזה תימשך האווירה הידידותית במחנות צה"ל, שבת אחים גם יחד" כך נאמר במכתב.

הרב אביעד גדות, יו"ר ארגון "תורת לחימה", מסר לערוץ  Tov: "ארגוני קיצון רדיקליים שאינם יודעים שובעה, אשר נכשלים מול מפקדי הצבא ומול הכנסת, אפילו הנוכחית, מנסים לשבור את האידיליה הנדירה הקיימת בצה"ל מזה 73 ומאז קום המדינה – באמצעות כפיית בג"ץ. צה"ל הוא הצבא היהודי היחיד בעולם, וככזה, פקודותיו ממלכתיות, ומותאמות לרוח העם, החיילים והמפקדים המשרתים בו באחווה. אחריותו של הרמטכ"ל כוכבי לבלום על הסף כל ניסיון לפגוע בזהות היהודית של צה"ל ושל משרתיו."

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום