חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הפעיל החברתי החרדי שמציל בני נוער מוחרמים

דור חדד, פעיל חברתי ומרצה לבני נוער, על תופעת החרמות בבתי הספר שלעיתים מובילה להתאבדות. מה אפשר לעשות?

שתפו :

צילום: רוי אלימה, פלאש 90

אם ילד עובר חרם ומגיע עד כדי מחשבות אובדניות – חשוב מאוד שידע שיש כל הזמן לפחות מישהו אחד שיקשיב לו – זה מציל חיים. הפעיל החברתי דור חדד קורא למי שצריך עזרה – לפנות אליו ברשתות החברתיות – "אני מבטיח שהמענה הראשוני יביא לשינוי".

חדד מבהיר כי הוא מתייחס לכל הודעה בסגנון "אני הולך לקפוץ" ברצינות המירבית – "אין צחוק בדברים האלה ולא לוקחים סיכון". הוא למעשה מתווך בין בני הנוער השרויים במצוקה לבין גורם טיפולי שיסייע להם. במהלך השנים השלים תואר בחינוך מיוחד, "אתה יודע שיש למה לקום בבוקר ואתה מציל נפשות".

כמו כן, מתייחס חדד למשבר החברתי בישראל, וטוען כי הוא נובע מתחושה של האזרחים שלא רואים אותם: "לא צריך שיקרו דברים אכזריים כדי שיקשיבו לאנשים ויתנו להם מענה".

מהן העצות להורים?

"להקשיב לילד בתשומת לב, ולשים לב לשינויים בהתנהגותו. אם הוא מבלה שעות מול המסך – לבדוק עם מי הוא מדבר, אבל לא בצורה שתטריד אותו. אם יש חשד – לא להסס, אלא לדבר עם הילד או לפנות מיד לגורם מקצועי. בשורה התחתונה – הכי חשוב שהילד ירגיש שההורה אוהב ומכיל אותו".

צפו בראיון המלא לאורנה ישר

 

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המלך עופר המשיח
המלך עופר המשיח
11 חודשים לפני

חרדי פעיל נגד תופעת החרמות. מחד, כפיים על פועלו. מנגד, קצת ביקורת עצמית בחברה החרדית לענייני חרמות לא תזיק. גם בפנים החברה וגם בחוץ. לגבי הפנים, אני אתן לכם להרהר על ילדים שגורשו מבתי הוריהם, זו ועוד. לענייני חרמות חוץ — יש לכם, גם אם קשה לכם להודות, בעייה חמורה עם נשים. הרי הקואליציה החרדית מינתה בתחילת השנה 24 מנכ"לים גברים למשרדי הממשלה. בלי נשים. אותה קואליציה רוצה לעשות "רפורמה" ולמנות רק גברים גם לבתי המשפט.

יהודה
יהודה
11 חודשים לפני

מדהיםםם

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום