Search
Close this search box.

"המשטרה משקרת, מקשקשת ומורחת את הזמן"

סגן ראש עיריית ירושלים אריה קינג בראיון בעקבות המהומות בשכונת שמעון הצדיק

תגיות

שתפו :

Jamal Awad/Flash90

שכונת שמעון הצדיק בירושלים בוערת. זה לא משהו שקורה רק בימים האחרונים, אבל עושה רושם שהלהבות עולות וגדלות בימים האחרונים. אריה קינג חבר מועצת עיריית ירושלים נמצא איתנו.

מה בעצם קרה בימים האחרונים? למה זה מתלקח?

הבית שבו גרה משפחת ישובייב בנחלת שמעון מאוכלס על ידי יהודים למעלה מ15 שנה. בשנה האחרונה הבית מותקף כבר 5 פעמים, פעם האחרונה היתה בערב שבת. כשאני אומר תקיפה אני מתכוון נסיון לשרוף את הבית על יושביו בשעות לילה מאוחרות. כל מקרי הפיגעוים האחרונים תועדו במצלמות והמשטרה קיבלה את התיעוד. בנוסף לכך בשנה האחרונה  9 רכבים של משפחת ישובייב נשרפו במרחק של 5-8 מטר מהבית שלהם. זה מעבר לתקיפות ולגידופים וסתם הצקות בשגרה. למזלנו הפיגועים הקודמים  כלפי ביתם לא צלחו ובערב שבת האחרון למרות שהיו לנו אינספור ישיבות עם המשטרה וסיורים כולל ביום רביעי שעבר פגישה של טל יושבייב עצמו עם מפקד המרחב ומפקד התחנה והוא אומר להם-אתם לא עושים כלום, הבית שלי יישרף כשאני ישן. ולפני שבוע ביום שני חברות הכנסת אורית סטרוק ומירב בן ארי סיירו עם מפקד המחוז דורון תורג'מן וגם הן שאלו-למה אתם לא מונעים את הפיגועים הללו?

מה אומרת המשטרה כששואלים אותה את השאלות האלו? כשהם רואים את הסרטונים?

מה שהם אומרים על הפגסוס. מקשקשים, משקרים, מורחים את הזמן עם תשובות-אנחנו עושים מאמצים, יש לנו מעצרים, אנחנו עובדים על זה, נשים עוד מצלמות… תראה, את תושבי נחלת שמעון לא מעניין שום דבר חוץ מהבטחון האישי שלהם. בגלל הפיגוע האחרון בערב שבת אנחנו החלטנו שאין מנוס, יכלנו להיות בעיצומו של שבוע של ניחומי אבלים אצל סבא וסבתא של משפחת ישובייב. 4 מבני המשפחה יכלו להשרף חיים ולכן אנחנו מתייחסים לפיגוע כאילו היה פה פיגוע שיש בו נרצחים. הדרישה של משפחת ישובייב וגם שלי כסגן ראש עיר היא דרישה מינימליסטית למשטרת ישראל-היכן שחבר הכנסת איתמר בן גביר הקים את הלשכה הפרלמנטרית, במקום שאיתמר יהיה שם שיוצבו 2 שוטרים, ניידת משטרה או בעמדה זמנית כלשהי ל3 חודשים להחזיר את השקט למקום. משטרת ישראל מסרבת כי כנראה הדם של היהודים הפך להיות זול, אולי אפילו מיותר. ולכן ההפגנות תימשכנה, ואני מנצל את ההזדמנות לקרוא לכולם לבוא לתמוך בתושבים שגרים בשכונה, כי המאבק פה הוא מאבק שמסמל את המאבק על כל ארץ ישראל.

אתמול היה עימות בשכונה בינך לבין חבר הכנסת אחמד טיבי. מה היה שם?

חבר הכנסת טיבי ועופר כסיף שותפו כבר מזה כחודש כמעט מגיעים לשכונה, מדי יום שישי ומחממים את האווירה. גם ביום שישי האחרון בשעה 16-17 הם עזבו את המקום וכעבור 5 שעות מישהו שייתכן שהשתכנע מדברים שהם אמרו שם ביצע את הפיגוע וניסה לשרוף את משפחת יושבייב. אחמד טיבי הגיע עם עופר כסיף אתמול בערב והם ביקשו לפלוש לשטח יהודי של משפחה אחרת שלא קשורה ליושבייב. המשפחה היהודית נתנו לי ולעוד אחרים ייפוי כח לשמור על הקרקע שלא יפלשו אליה. אני ניגשתי לאחמד טיבי ועופר כסיף, עמדתי לפניהם ואמרתי להם 'זה שטח פרטי, אדמה שלנו, אל תכנסו'. הם דחפו אותי, אחמד טיבי גם הרים ידיים, נתן מכות. תראה, הייתי מחסל אותו בבעיטה בראש זה לא בעיה הוא לא כזה גברתן. אני יודע להתמודד עם אנשים כמוהו, אבל לצערי הרב משטרת ישראל במקום לעצור את הפולש אחמד טיבי תפסו בי והדפו אותי ואפשרו לפולשים להכנס לשטח היהודי.

צפו בראיון המלא:

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום