חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרב דב קוק בהתבטאות חריפה: "החרם על אנג'ל – חרם דרבנו גרשום"

ביום שלישי האחרון, כאשר נודע על פטירתו של הרב אדלשטיין זצ"ל - קרע הרב דב קוק מטבריה קריעה מליאה. הרב קוק למד בעבר בישיבת פוניבז' והיה תלמידו של גדול הדור

שתפו :

פלאש 90

כזכור, בתחילת החודש, התקיימה מחאת שמאל תחת ביתו של הרב אדלשטיין זצ"ל . בין המוחים היה עמר בר לב, יו"ר דירקטוריון מאפיית אנג'ל.

בתגובה החל חרם צרכני רחב כנגד המאפיה, דבר שגרר הפסדים רבים לחברה.

כעת, עם פטירת הרב, מתבטא כבוד הרב דב קוק בחריפות: "החרם על אנג'ל – חרם דרבנו גרשום".

בעלון השבועי "שפתי כהן" לפרשת בהעלותך, שיוצא מבית מדרשו של הרב קוק, מסביר הרב כיצד יש לנהוג: "הפגיעה בכבוד התורה שנעשתה ע"י מרשיעי ברית… שומה עלינו להמשיך ולמחות  על 'כבודה של תורה', ואילו אותם חברי הנהלת המאפיה היו מבקשים סליחה בזמן, הרי שלפנים משורת הדין היה נסלח להם. עכשיו שהמשיכו לעמוד במריים זה חרם שימשך עד ביאת גואל צדק ויקרא "חרם דרבנו גרשום".

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
7 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסף
יוסף
9 חודשים לפני

בע ה יאריך ימים ויראה נחת כן ירבו כמותו צריך רבנים נוספים שיתמכו ויביעו מחאה ציבור שומר המסורת הגיע הזמן לקום להתעורר

גלגול אחרון
גלגול אחרון
9 חודשים לפני

צריך להמשיך בחרם עד שברלב יפוטר

לואיזה שמרוט
לואיזה שמרוט
9 חודשים לפני

לעד. זהו. לא קונים מאמג'ל

מוטי בן משה
מוטי בן משה
9 חודשים לפני

בינתיים המניה של אנג'ל לא מגיבה, ויש מדפים ריקים בת"א רמת גן ועוד מקומות כמחאה, אנג'ל רק מרוויחה יותר מהחרם הזה כתגובת נגד, ומי סובל? החרדים שלא מחרימים ומתנגדים לחרף, חבל שכבוד הרב לא יודע מה באמת קורה ושומע את השטויות שלוחשים לאוזניו.

דוד
דוד
9 חודשים לפני

" בנתיים " זו מילת המפתח, וודאי שאתה לא מכיר את הרב קוק …

גיל
גיל
9 חודשים לפני

רב בישראל, גדול ככל שיהיה צריך לעשות מעשה ולשנות כיוון ב-180 מעלות.. משמע הפוך מהקריאה ההזוייה לחרם על מאפייה המפרנסת בכבוד יהודים אחרים… כי על מה זועק העם.. על עוולת חוסר השוויון… על מקבלי הקצבאות שלא עובדים וצורכים כספי מיסים המיועדים לנזקקים באמת.. בבתי החולים, קשישים.. לא צעירים שיכולים וחייבים לפרנס את משפחתם שלהם… להגן על בני ביתם מפני אוייבי עם ישראל בעצמם, בין אם בשירות צבאי או בין אם בשירות לאומי שחשוב לא פחות – ולא להסתתר מאחורי אחרים המשלמים בדם..

החשיבה של מנהיגי הציבור הדתי חרדי שלא יבואו עימם חשבון על ההתעמרות הזו בעם ישראל כולו דרך היותם לשון מאזניים פוליטי היא טעות קשה… לא ניתן לעבוד על כולם כל הזמן… עוולה היא עוולה, ולא משנה מה גפני וחבר מרעיו יגידו.. דין עוני וחוסר הם דנים את צאן מרעיתם על חשבון אחרים, מונעים מהם לימודי חובה שיעניקו להם סיכוי להתרומם מעל משרות קשות יום וקצבאות ממשלתיות.. צאו וראו את החרדים בברוקלין ניו יורק.. הם כולם עובדים למחייתם, ולומדים, אם הם לומדים – רק על חשבון זמנם הפרטי… וכולנו מכירים את רמת הבטלה בישיבות בישראל.. אחוז ניכר מבטלים את זמנם שם רק בכדי לא לצאת לעבוד. זוהי חוצפה ובושה לאומית אמיתית.

למה זה קורה??? כי אפשר. ביבי חלש וסחיט.. אותותו הוא מתפנה מהזירה וכל ה'טוב' הזה ייעלם.. אז מדוע לא להתרומם מתוך זכות אמיתית?? לא מצליח להבין.

מנחם
מנחם
9 חודשים לפני

הגאווה של האדם יותר חזקה מתאוות הממון.

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

7
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום