Search
Close this search box.

הרבנית נעמי כהן ע"ה – תורה ויראה במקום אחד

הרב הראל כהן מספר על הרבנית פורצת הדרך נעמי כהן, שקידמה את עולם לימוד התורה לנשים

תגיות

שתפו :

הרבנית נעמי כהן, אשת הרב שאר ישוב כהן זצ"ל וכלתו של הרב הנזיר זצ"ל הובאה השבוע למנוחות. היא הייתה אישה רבת פעלים: ממייסדות ארגון אמונה, תלמידת חכמים, מעודדת נשים ללמוד תורה, וחוקרת מחשבת ישראל. הרב הראל כהן, עורך כתבי הרב הנזיר וראש מכון נזר דוד, מספר עליה.

באיזה גיל נפטרה הרבנית נעמי?

היא הייתה בת 92

מה תוכל לספר לנו עליה?

הרבנית הייתה אישה מאוד טובה, אישה דעתנית, מנהיגה, פורצת דרך. היום כל מיני דברים מובנים מאליהם בשדה הפעולה שלה של נשים דתיות לא היו מובנים מאליהם בכלל פעם.

כמו מה למשל?

לימוד גמרא לנשים זה וודאי דבר שלא היה בכלל. החל משנת תשל"ח שהיא פתחה חוג בבית שלה בחיפה כשהרב שאר יישוב בעלה נהיה הרב של חיפה מאות נשים למדו אצלה.

והיא בעצמה לימדה את השיעור בגמרא?

כן, היא העבירה את שיעורי הגמרא. היא עוד התבקשה לפני כן על ידי הרבנית הרצוג בירושלים להקים את תנועת אמונה, חוג לנשים והיא פיתחה את זה מאוד. אח"כ היא גם הקימה ארגונים שהיום אנחנו לא כ"כ מזוהים כמו שדולת הנשים ו'קולך'. במשך השנים הייתה לזה אבולוציה, אבל ביסוד של זה היא הייתה חתומה על מגילת היסוד והייתה חלק מאוד חשוב בארגונים האלה.

היא גם עשתה דוקטורט, תוכל להרחיב על זה?

היא הייתה באוניברסיטה העברית בירושלים, הייתה דוקטור לפילוסופיה יהודית, מחשבת ישראל. התמחתה בשמות הלניסטיים איך שהם השפיעו על החברה היהודית בימי היוונים. חמיה הרב הנזיר מאוד עודד אותה בלימודים, הוא בעצמו בספריו מצטט אותה.

 

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום