Search
Close this search box.

בועז העצני על רוסיה-אוקראינה: "אנחנו לא צריכים להתערב בסיפור הזה"

בועז העצני מסביר את המצב בגבול בין רוסיה לאוקראינה, ומה הקשר אלינו בישראל?

תגיות

שתפו :

רוחות מלחמה בגבול רוסיה אוקראינה, וההשפעה היא כלל עולמית. בברלין התכנסו מנהיגי עולם לדון בנושא. ארצות המערב מצהירים הצהרות, אך לצד המילים הגבוהות, נדמה שהכוחות הזרים לא באמת יודעים להגן על בנות הברית. בעבר ארה"ב של אובמה הוכיחה זאת כלפי ידידותיה בעולם הערבי שעה שנטשה אותם, ועכשיו אוקראינה נראית כמי שנלחמת על חייה. בדקות הקרובות ננסה ללמוד מבועז העצני ממה שקורה שם בגבול הרוסי, עלינו ישראל מול הפלסטינים, והאם כפי שרבים מאיתנו חושבים שלא ניתן לסמוך על אף מדינה.

איך אתה מסתכל על תמונות המלחמה מגבול רוסיה אוקראינה ומדינות המערב שלכאורה באות ואומרות 'אנחנו כאן כדי להגן' אבל באוקראינה לא ממש בטוחים שזה יקרה?

אנחנו עדיין חיים תחת נקודת ההנחה שהרוסים הם הרעים והאמריקאים הם הטובים. רוסיה היום זה לא הסובייטים, ואמריקה היא לא בדיוק העולם החופשי, ומי אומר שאירופה היא מהטובים? כלפינו הם הרעים. כלומר כל מיני דברים השתנו פה ואנחנו עוד חושבים לפי הדפוסים של שנות ה90 וה80 של ממלכת הרשע הסובייטית והעולם החופשי המערבי. זה השתנה בהרבה מאוד מובנים-הם לא רוצים להפוך את כולנו לקומוניסטים, כלומר אין לנו כאן מפלצת מרושעת חסרת מעצורים עם אידאולוגיה להשתלט על הכל.

אבל כשאתה מסתכל גיאוגרפית היא נוגסת למשל באי קרים, עכשיו מנסה להשתלט חזרה על אוקראינה, אצלנו בגבול בסוריה, אז אולי זו כן המפלצת הסובייטית?

זה שפוטין רוצה, כמו שטראמפ 'מייק רוסיה גרייט אגיין' זה מובן וזה שאיפה של כל אימפריה וזה בסדר. זו מדינה גדולה, עם פטריוטיות גדולה ועם שאיפות. זה שהם נכנסו לסוריה זה לא ברור שזה רע לנו, זה גורם שאפילו מייצב. זה שהם רוצים נמל בים התיכון והם משקיעים על זה כסף ומשאבים אדירים ומשלמים על זה מחירים-בסדר, זה חלק מההתבססות שלה.

אם זה לא רע לנו אולי זה טוב לנו ואולי אנחנו צריכים לומר 'אנחנו עם רוסיה בסיפור הזה'?

לאט לאט, קודם כל אנחנו צריכים לא להכניס ראש בריא למיטה חולה ולא להתערב במאבק הזה. דבר שני אם בוחנים את האמת בנוגע לקרים-קרים זה נחלת אבותיהם של הרוסים, לא 2000 שנה, 200 שנה. בקנה מידה של עמים אחרים זו נחלת אבות. ברגע שאוקראינה וקרים היו חלק מברית המועצות השליט אחרי סטאלין, חרושצ'וב לקח את קרים, העניק אותה לאוקראינה ולאימפריה זה לא שינה כלום כי זה עבר מכיס אחד לכיס שני. אח"כ כשנפלה ברית המועצות ואוקראינה היתה מחוץ לרוסיה פתאום הרוסים נותקו מקרים. ונכון מאוד עשה נתניהו שכשהטילו סנקציות וגינו את רוסיה על זה שהם השתלטו על קרים הוא לא הצטרף לזה.

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום