חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נתניהו חותר לדחות את הבחירות לועדה למינוי שופטים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש להפעיל סעיף בחוק כדי לדחות את הבחירות לועדה לבחירת שופטים. לחץ כבד מופעל על ח״כ טלי גוטליב שלא הסירה את מועמדותה

שתפו :

פלאש 90

בקואליציה צפויים לדחות את הבחירות לועדה לבחירת שופטים שאמורות להתקיים היום (ד').

התוכנית היא לנצל שימוש בסעיף בתקנון הכנסת המאפשר לדחות את הבחירות בחודש. אם יותר ח"כים יצביעו נגד אלהרר, לא ייבחרו שני נציגים – וכך יובטחו הבחירות החוזרות.

כל חברי הכנסת של הקואליציה כבר הסירו את מועמדותם מלבד ח"כ גוטליב שמסרבת ונתונה בשעות האחרונות ללחצים גדולים מאוד מצד ראשי הקואליציה שחוששים שמדובר בהימור מסוכן, מאחר שאם חלק מחבריה יפרו את המשמעת הקואליציונית בבחירות החשאיות, גוטליב ואלהרר ייבחרו לועדה. זאת בניגוד להסכמים הקואליציוניים, שהבטיחו לעוצמה יהודית נציג בועדה.

הרצון לדחיה מצד הליכוד ונתניהו נעוץ בעיקר בלחץ מצד יריב לוין וסמוטריץ' לבחור שני נציגים לקואליציה ולא לתת נציג לאופוזיציה.

סיבה נוספת היא רצון לערוך את הבחירות אחרי הבחירות ללשכת עורכי הדין שיבהירו עד כמה תזדקק הקואליציה לכל אצבע, או שיבחר שותף כמו אפי נווה שאולי ישבור שוב את השותפות עם השופטים.

ישראל ביתנו ומפלגת העבודה הודיעו שיצביעו באופן מפתיע בעד מועמדת הקואליציה ח״כ טלי גוטליב מתוך תקוה שיהיו נוספים שיצביעו בעדה ואז לא יהיה צורך בבחירות נוספות.

תוצאות המהלך תלויות כמובן באחידות ההצבעה של חברי הקואליציה, אם יהיו כאלה שיצביעו אחרת מאחורי הפרגוד אזי יש אפשרות שתסתיים ההצבעה היום.

מהאופוזיציה ישנה תסיסה וסערת רוחות לקראת דחיה אפשרית של ההצבעה.

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד: "על רקע החלטת נתניהו לבטל את הבחירות לוועדה למינוי שופטים ולסיים את השיחות בבית הנשיא, אכנס את סיעתי לישיבת מיוחדת. נתניהו איבד שליטה על ממשלתו והוא שבוי בידי הקיצונים. הוא מרסק את הדמוקרטיה הישראלית, את הכלכלה, את הבטחון ואת אחדות העם, הפר את התחייבותו לנשיא וגורם לסיום השיחות".

קודם לכן, האשים יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ שהדחיה המסתמנת של ההצבעה תוביל להפסקת השיחות בבית הנשיא. זאת כי יש פה הפרה מצד הקואליציה על סיכומים שכבר סוכמו עימם.

מי שכבר נותן את האות להגברת המחאות ברחובות הוא ח"כ גדעון סער: ״נתניהו התקפל מלא מלא בפני הלחץ של לוין ורוטמן והחליט להפר סיכום ולסכל בחירת הועדה לבחירת שופטים, לפוצץ את ההדברות ולחזור לחקיקה חד צדדית. המענה: להעצים את המחאה.״

 

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום