חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

״את גונבת שעות מהילדה שלי״: כיצד התחמק תיכון בת"א מללמד תנ"ך במשך 3 שנים?

מאז מדיניות שרת החינוך הקודמת, יפעת שאשא-ביטון, מקצוע התנ"ך הפך לגמיש יותר במערכת - וישנם בתי ספר המנצלים זאת להדרתו כליל. מירב כץ על המאבק להחזרת לימוד התנ"ך בתיכון של בתה

שתפו :

צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש90

מירב כץ הייתה דתית בנעוריה. כיום היא מתגוררת בתל אביב ושולחת את ילדיה לבתי-ספר ממלכתיים חילונים. היא גילתה לתדהמתה שלבתה, הלומדת בכיתה ט', אין את מקצוע התנ"ך במערכת השעות כבר שלוש שנים. מסתבר שעל פי חוזר מנכ"ל, בית הספר מחויב ללמד שש שעות תנ"ך שיכולות להתפרש על פני שלוש שנים, אך בפועל – לא נלמדה אפילו שעה אחת.

כץ נפגשה עם מנהלת התיכון והבהירה לה: "את גונבת שעות מהילדה שלי!", אך זו ניסתה להתחמק ונתנה תשובות בחצי פה. בהמשך פנתה כץ למפקחת ולגורמים נוספים במערכת החינוך.

מה המצב בבתי ספר אחרים בתל אביב?

האם מאבקה של כץ הצליח?

ומדוע חשוב לה כל כך להנחיל לימודי מסורת לילדיה?

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

המכללה לחיים1
עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
המלך עופר המשיח
המלך עופר המשיח
10 חודשים לפני

בסופו של יום. יש לה מבחן בגרות. אחרת אין תעודת בגרות.
קצת ביקורת עצמית לא תזיק לכם, מגזר שמעל 70 אחוזים מהילדים שלו מסיימים ללא תעודת בגרות. בקצב הנוכחי — מעל 6 ילדים למשפחה, עוד 15 שנים, מעל 20 אחוזים מאזרחי ישראל יהיו חרדים ללא תעודת בגרות או יכולת השתכרות סבירה — כמו מדינות באפריקה. הנכדים יחפשו מזון בפחי הזבל.

אם ערך התורה כל כך חשוב שצריך לוותר על כל שאר הערכים — אז תקימו בבקשה מדינת השם עם צבא השם ושהתקציבים יהיו נהדרים בעזרת השם. מי שהקים את המדינה זו תנועה ההשכלה. מי שמפרק אותה, זו הקואליציה החרדית הראשונה.

העדפות הילודה והחינוך של חרדים מהוות גורם מהותי המשפיע על תחולת העוני באוכלוסייה כולה.

Last edited 10 חודשים לפני by המלך עופר המשיח
יהודי נישט פשוט
יהודי נישט פשוט
10 חודשים לפני

הראיה שלך מאוד מצומצמת חביבי. ערך התורה חשוב לכולנו וגם לך המלך עופר. בגרות זה לא מטרת העל ולא מה שיחנך את הילדים. תורה כן. החרדים מכניסים המון כסף במיסים, ארגוני חסד שכולנו משתמשים בהם וישנה מגמה (שאנשים כמוך פוגעים בה) של גיוס לצבא ליחידות קרביות. ההסתה עובדת עליכם שעות נוספות. מי שרוצה יעשה בגרות ויהיה רופא , ואחיו החרדי יישב בכולל וילמד תורה. אם הייתם מבינים מה הערך של לימוד התורה המשוואה הזאת לא הייתה קשה לכם.

פרופורציות
פרופורציות
10 חודשים לפני

מעניינות הנבואות דמיונות שלך ״מלך״ שנהיה כמו אפריקה בגלל שנתרכז בתורה התורה הזאת שלא התמדנו בה ובעצותיה ובגללה גלינו מפה 2000 שנה וגם באותם 2000 שנה הצילה אותנו מכל הפוגרומים והצלחנו בהשתוקקות עצומה לאחר שפלות (שהביאה לענווה) מרובה לחזור לפה בדמים מרובים ואבדות קשות אז עכשיו נשמע לחכם המלך שאומר שנחזור שוב על אותו מסלול ממש מובן איך נהייתה מלך עם חכמה כזאת וההשכלה הייתה תמיד כפופה לחכמת התורה לא סתם התייעצו עם חכמים לכל אורך שנות ההיסטוריה רק בקטנה תבדוק מי זה הרב אברהם זכותא הדיקן באוניברסיטה ורבו של קולומבוס שהכין לו את המסלול לגילוי היבשת וקראו נאסא על שמו מכתש ״זגות״ בירח

המכללה לחיים1

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום