חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהו הסיפור האמיתי מאחורי התנגדות הדרוזים לטורבינות?

עטא פרחאת, יו"ר המועצה הציונית הדרוזית, מסביר מה באמת גרם לעימותים הסוערים בין אלפי דרוזים לשוטרים ברמת הגולן

שתפו :

Photo by Ayal Margolin/Flash90

אלפי מפגינים דרוזים ברמת הגולן התפרצו השבוע באלימות נגד שוטרים, שהגיעה לידי ירי סמוך לתחנת משטרה.

לעטא פרחאת, יו"ר המועצה הציונית הדרוזית, חשוב להבהיר כי יש לגנות כל אלימות כלפי שוטר או חייל – "מי שמרים יד על שוטר – יש לקטוע את ידו".

הגורם למהומה, על פי פרחאת, הוא סכסוך מסחרי בין בעלי קרקעות דרוזים, תושבי רמת הגולן, שחתמו עם חברה מסחרית על הקמת פרוייקט טורבינות, לבין בעלי קרקעות שלא חתמו עם אותה החברה ומתנגדים לפרוייקט.

"מדובר בעניין מסחרי גרידא", מדגיש פרחאת, "אך כמובן שהתלבשו עליו גורמים אחרים שטוענים לקיפוח ולאי צדק".

התזמון גם הוא תרם לאפקט כדור השלג: ההפגנות האחרונות מצטרפות למחאות דרוזיות שנמשכות כבר מספר חודשים נגד "חוק קמיניץ" ונגד הקנסות הכבדים שמוטלים על בניה בלתי חוקית.

לדברי פרחאת יש צדק בהתנגדות הזו: "לא ייתכן שחייל ששירת את המדינה יקבל קנס של 600 אלף שקלים בגלל בניה בלתי חוקית – זהו גזר דין מוות".

כיצד מציע פרחאת ליישב את הסכסוך הנוכחי?

צפו בראיון המלא

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יהודי
יהודי
10 חודשים לפני

אני בטוח שאיני מבין את כל התמונה הגדולה, אך איך ניתן להצדיק בנייה לא חוקית? וזה תקף לכל אזרח ווודאי לאורחים במדינה. השאלה היותר גדולה זה למה לא עושים כך גם לבדואים?

מיכה
מיכה
10 חודשים לפני

מלכתחילה היה צריך למנוע הקמת הטורבינות בכל הגולן וביתר חלקי הארץ.
הטורבינות אכן מייצרות חשמל אבל, הן מרעישות למרחקים ומהוות סכנה לחי והסביבה.
ישראל מדינה קטנה עם מדבר גדול שיכול לספק חשמל סולרי בכמות מעבר לאספקת הטורבינות.
חבל שמקבלי ההחלטות מקושרים עם בעלי עניין והכסף הוא הקובע.

קזימודו
קזימודו
10 חודשים לפני

הכל כאן עניין של כסף ועסקים שום עניין אידאולוגי . בדיוק כמו שקורה עם סחטנים במגזר היהודי בכל הקשור לעסקאות נדלן . פינויי בינויי , תמא 38 על כל סעיפיו וכו … תמיד יש את הסחטנים שרוצים יותר ואז יש אצל הדרוזים בגולן את ההתקוממות . למה אצלם כן ואצלי לא ? גם אני רוצה להרוויח מהעניין . ואם לא אז עליהום . אם הייתם נלחמים על האמת ולא על כסף .כל היהודים היו איתכם . היו יוצאים למלחמות . נגד היזם הזה של תחנות הרוח . הן אסון אקולוגי . עם תפוקה קטנטנה ביחס לנזקים שהם גורמים לטבע . כמוָת הציפורים ,עטלפים שיהרגו מהלהבים פשוט מחרידה . בהולנד כבר החליטו לנטוש העניין ולרדת מהעניין של תחנות רוח . הם היו החלוצים של העניין אבל יזם מטומטם נזכר בעניין איך שבהולנד כבר החליטו לרדת מהעניין . אל תשכחו שהולנד מדינה הרבה יותר גדולה . עם הרבה יותר איזורים כפריים . שמרוחקים מהעיר . שאין להם פריסת קווי מתח חשמל ושם כנראה הכדאיות לתחנות רוח גדולה יותר ופחות עושים את החשבון הכלכלי כי זה עניין של צורך . חייבים לספק חשמל גם לאיזורים כפריים או מרוחקים . אני לא מאמין שיש בעייה לחברת החשמל לספק שם חשמל. כי ממילא יש פריסות של קווי מתח לכל אורך המדינה . אפשר לחשוב איזה רוחות כבר יש לנו ? והתפוקה שם תהייה הרבה יותר קטנה מהולנד מה גם שהולנד מדינה שטוחה ללא הסתרים . בגולן זה איזור הררי .אני בטוח שיש הרבה יותר הסתרים . ובכלל הרוחות שם לא משהו . כל הארגונים הירוקים לדעתי מתלבשים על העניןן גם ככה הם עשו צרות כל השנים . חייבים לסיים את הסאגה הזו . ואסור לבנות בישראל תחנות רוח . אם ערכי הטבע חשובים להם . בשבילי מוות של ציפור כואב . ציפור אחת שווה אלף מחבלים .

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום