חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

״את מה שבנינו עשרות שנים – אנחנו עלולים להרוס בטיפשות״

אורי הייטנר, היסטוריון ומחנך מרמת הגולן, מברך על ההחלטה לעצור את הפרויקט להקמת מתחם הטורבינות ומצביע על אשם אחד בהצתת המהומות

שתפו :

אייל מרגולין, פלאש 90

אורי הייטנר הוא היסטוריון, מחנך, פעיל ציבורי וחקלאי מרמת הגולן. לפני כשבועיים, בשיאן של מהומות הדרוזים כנגד הקמת מתחם הטורבינות בצפון רמת הגולן, הוא קרא לעצירת הפרויקט למען שלום בית, תחת הכותרת "הטורבינות לא עדיפות על הדרוזים".

לאורך עשרות השנים האחרונות ידעו היחסים בין היהודים לדרוזים ברמת הגולן עליות ומורדות, כשבכל הזמן הזה מקנן בדרוזים חשש מפני נסיגה ישראלית מהרמה ומצב בו הם "נופלים בין הכיסאות" וחוזרים לסוריה.

הקמת מתחם טורבינות בצפון הגולן, בסמוך לכפרים הדרוזיים, איימה להרוס את מרקם החיים. "במשך עשרות שנים אנחנו עובדים במרקם מאוד עדין ביחסים עם הדרוזים", אומר הייטנר. "בשנים האחרונות הצלחנו ליצור מהלך של שיתופי פעולה וישראליזציה, כולל עלייה במספר הדרוזים בגולן שלקחו אזרחות ישראלית".

העדה הדרוזית בגולן החליטה לצאת למלחמה בעקבות הקמת הטורבינות, וכחלק מהמאבק התקיימו בשבועיים האחרונים מחאות אלימות שכללו נזק לרכוש – עד שראש הממשלה בנימין נתניהו הורה על השהיית הפרויקט, החלטה עליה הייטנר מברך. "עבורנו", הוא אומר, "היתרון הוא שולי. בשם האינטרס הלאומי – צריך לשים בצד את עניין הטורבינות".

סוגיית הקמת הטורבינות בסמוך לכפרים הדרוזיים נמצאת על הפרק כבר מספר שנים, כשבכל פעם היא נדחית בשל חוסר הרצון או היכולת להתמודד עם מה שיבוא בעקבותיה. הייטנר מאשים את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהצתת המהומות: "במקום לראות איך אנחנו פועלים בשום-שכל, אנחנו נותנים לפירומן להשתולל, ללכת עם הראש בקיר – ואת מה שאנחנו בונים בעשרות שנים אנחנו הורסים. מה יתן לנו שכל העולם יראה את הדרוזים ברמת הגולן במראות שראינו בשבוע שעבר? זה מחזק את הגולן? זה מחזק את ישראל"?

על היחסים המורכבים בין היהודים לדרוזים ברמת הגולן והיסטוריה רצופת אתגרים – צפו בראיון המלא.

hofit
Author: hofit

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אורח
אורח
10 חודשים לפני

מר הייטנר, החברה הישראלית מאוד טיפשה, כך שהייה בטוח, היא תאבד את מדינתה.

אריה
אריה
9 חודשים לפני
הגב ל  אורח

אורח יקר, החברה האנושית מאוד טיפשה. אנחנו לא יוצאי דופן…

המכללה לחיים1

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום