חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרופ' דיסקין: "הימין לא הפסיד – האקטיביסטים ניצחו"

פרופ' אברהם דיסקין מנתח את הסוגיות של המערכת המשפטית שגורמות לבעיות קשות מאוד בסדר הציבורי, למחלוקות בתוכנו עד לכדי סכנה בטחונית

שתפו :

מבחינת הימין תומך הרפורמה המשפטית היה זה שבוע לא קל: נבחרה נציגת האופוזיציה קארין אלהרר לוועדה לבחירת שופטים מבלי שנבחר נציג קואליציה והמועמד שהתנגד בחריפות לרפורמה, עו"ד עמית בכר, נבחר לראשות לשכת עורכי הדין.

לדעתו של פרופ' אמריטוס מהחוג למדע המדינה באוניברסיטה העברית, אברהם דיסקין, זה לא הימין שהפסיד: "הזרם האקטיביסטי שלא מוכן לשום שינוי בבית המשפט – ניצח. זה לא קשור לימין ולשמאל. אחד המפתחות לשינוי בבית המשפט הוא העניין האנושי, מיהם השופטים שיושבים בבית המשפט העליון".

"המדינה בהרבה מובנים מתפרקת" מנתח פרופ' דיסקין, "אתה רואה את כמויות הנשק לשימוש טרוריסטי ופלילי, אתה רואה את ההפגנות שלא מפסיקות, אתה רואה את האמונה של אלו שמובילים את ההפגנות. דווקא ההפסד בבחירות בלשכה מגביר את הסיכוי שיהיה תיקון בוועדה למינוי שופטים ואולי מעז יצא מתוק".

התנהלות בעייתית שלא מדברים עליה מספיק היא העומסים הבלתי נסבלים בבתי המשפט שבעצם לא מספקים את השירות של משפט ודין לאזרחים: "בתי המשפט לא פועלים בצורה סבירה, בין היתר, בגלל עומס אבל גם בגלל התנהלות משפטית. אם היו נוהגים על פי החוק עצמו, על פי דיני הראיות בתחום האזרחי והפלילי ולא כותבים פסקי דין באורך הגלות כדי להפגין את הכישורים שלהם כדי לטפס בסולם, העומס היה יורד".

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

 

לקורס התנהלות כלכלית בליווי ערן ברטל:

https://www.vcollege.co.il/lecturer/49

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום