חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מרב מיכאלי: ״אצלכם בתנ״ך״ או ״התורה של כולנו״?

האם מרב מיכאלי סבורה שהתנ"ך הוא שלנו או שלהם?

שתפו :

צילום מסך מהסרטון.

אמש (ראשון) בדיון בוועדה בכנסת על "עילת הסבירות", התבטאה ח"כ מרב מיכאלי, ממפלגת העבודה, דווקא באשר לספר הספרים.

"אחד הדברים הבסיסיים בדמוקרטיה זה שכולם שווים ושוות בפני החוק. מה שמבדיל דמוקרטיה משלטון מלוכני, מדברים שהיו נהוגים בימי הביניים – או אצלכם בתנ"ך, זה שהשלטון אמור להיות מחויב לחוק".

לפני שלוש שנים, בערב חג השבועות, העלתה מיכאלי סרטון בו נשאה דברים כאשר ספר הספרים פתוח על השולחן. באותו סרטון היא תיארה מהו עבורה חג מתן תורה. "שלום חברות וחברים, חג שמח. חג מתן תורה. הזדמנות מצוינת להזכר שהספר הזה, התורה, הוא אבן יסוד בזהות שלנו. הוא ספר ההיסטוריה הראשי שלנו, הוא שטר הקניין על הארץ. לכן הם צריכים להבין שהתורה הזאת של כולנו". בסוף הסרטון מציעה הגברת מיכאלי דווקא לחובשי כיפה ללמוד את ספר התנ"ך – "אולי תלמדו קצת את הפרק הזה (ואהבת לרעך כמוך) בתיקון ליל שבועות, דרעי, ליצמן והרב רפי וכל שאר הרבנים והפוליטיקאים ששכחו מה זה להיות יהודים. חג שמח".

 

בחזרה למיכאלי של שנת 2023. צמד המילים "אצלכם בתנ"ך", עורר את שר המורשת, עמיחי אליהו להגיב ולהזכיר לגברת מיכאלי מה היה אומר על זה מייסד מפלגתה. ‏"מקורה ושורשה של היהדות – כאמונה וכעם – הוא בספר הספרים". ~ דוד בן-גוריון. 

בהמשך הוסיף: ״בפגישותיי עם מדינאים בוושינגטון התפעלתי מההערצה "על מה שמופיע אצלכם בתנ"ך". עצוב לראות בראש מפלגתו של בן גוריון, מי שאמר כי "התנ"ך הוא נשמת העם היהודי מראשיתו ועד סוף כל הדורות", את מרב מיכאלי, מי שמסמלת את המקרה העצוב של היהודי המנותק משורשיו. זה שההווה שלו דל, ועתידו לוט בערפל".

הבוקר (שני) גם שר התפוצות והשיוון החברתי, עמיחי שיקלי, התייחס לדבריה. ‏״אצלכם בתנ״ך״ אני מנסה לדמיין את בן גוריון, יגאל אלון, ברל כצנלסון או גולדה מאיר, האנשים שייסדו את המפלגה שחברת הכנסת מיכאלי עומדת בראשה, יושבים ומקשיבים לדיון הזה. הם לא היו מדמיינים בסיוט הכי פרוע שלהם שכך תדבר מי שמתיימרת להיות ממשיכת דרכם. ואגב גדולי המתנגדים לשלטון מלוכני כמו תומס פיין נשענו דווקא על התנ״ך כדי לנגח את מוסד המלוכה. נוהל נתק בשילוב בורות מחפירה".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יוסף
יוסף
10 חודשים לפני

קסטנר בהתגלמותו

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום