חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נתניהו בנאום חמשת הבלונים: ‏"יאיר היקר אל תוותר, מחר כבר תנפח בלון אחר".

לרגל דיון 40 חתימות בכנסת בנושא חוק הגיוס, בחר נתניהו לתקוף את חברי האופוזיציה בפארודיה על הסיפור ״מעשה בחמישה בלונים״. לפיד לעג לראש הממשלה אך שכח שעשה כך בעצמו בעבר

שתפו :

אוליביה פיטוסי , פלאש 90

"חשבתי לתאר את המציאות בסיפור קטן" – פתח נתניהו. "מעשה בחמישה בלונים שניפחו כמה חברים, שמחה וששון לכל ילד בלון. ליאיר בלון כחול, לבני בלון צהוב, למרב בלון סגול, לאיווט בלון ירוק ולמנסור בלון אדום. כל הילדים וכל הבלונים יצאו לטיול. יאיר שמח קפץ והבטיח: 'דירוג האשראי  שלנו לא יצליח'. נפל הבלון הכחול על שיח והתפוצץ. פתאום בום טראח מה קרה? הבלון התפוצץ, הבלון נקרע. דירוג האשראי לא התדרדר, אבל יאיר היקר, אל תוותר, מחר כבר תנפח לך בלון אחר".

״בני הגיע והוא גבוה מחזיק את הבלון הצהוב אל מול הרקיע 'הלכה הדמוקרטיה' צעק בני בגרון מחוספס. צעק, זרק ותפס ופתאום בום טראח מה קרה? הבלון התפוצץ הבלון נקרע. בדיוק כפי שהוא פיצץ וקרע את ההידברות לפשרה. בפועל מה קרה? דמוקרטיה חזקה, דמוקרטיה איתנה, בית משפט חזק, בית משפט עצמאי, התאכזב בני, הלך הבלון. אבל אנא בני אל תצטער! מחר כבר ינפחו לך בלון אחר״.

בינתיים הוצאה בקריאה שלישית ח"כ אורנה ברביבאי מיש עתיד.

נתניהו המשיך ועבר למרב מיכאלי. "הגיעה מרב ואיתה בלון סגול, אולי סגולה, שאפילו לא נראה מתחת לאחוז החסימה. שיחקה מרב בבלונה ואמרה: 'הם יפגעו בלהט״בים, הם יעשו מדינת הלכה'. זרקה ותפסה, זרקה ותפסה ופתאום בום טראח. מה קרה? הבלונה התפוצצה, הבלונה נקרעה. אין ולא תהיה מדינת הלכה. לא רק שלא תהיה פגיעה בלהט"ב. אנחנו נחזק את זכויות האזרח בלהט רב. בכתה מרב, מאוד התבאסה. אנא מרב אל דאגה! מחר כבר תנפחי לך בלונה חדשה".

"הגיע איווט אחוז התרגשות ואיתו בלון ירוק. טיפס איווט על טנק מרכבה, הבטיח לחסל את הנייה תוך שעה. אמר איווט: 'מול הטרור הם לא ישנו את המשוואה'. זרק ותפס, זרק ותפס, פתאום בום טראח מה קרה? הבלון התפוצץ, הבלון נקרע כי שינינו את המשוואה. ב"שומר חומות", החזרנו את החמאס עשור לאחור. ב"מגן וחץ", שלחנו את הנהגת הג'יהאד האסלאמי עמוק לתוך הבור. חיסלנו מספר שיא של מחבלים, רק בשבוע שעבר תקפנו ב ג'נין עם מל"טים. התאכזב איווט, אבל אל תצטער, מחר כבר תנפח לך בלון אחר".

״הגיע מנסור עם בלון אדום, כולו נלהב, 50 מילארד שקל, משקלו בזהב. אמר מנסור: 'וואלה, איך הסתבכתי עם חבורה טירונים, שכל הבלונים שהם מנפחים רק מתפוצצים'.״ 

"חברי האופוזיציה, בכל יום מתפוצץ עוד בלון, אבל דבר אחד אפשר לומר בביטחון שמיימי: 'אתם לא תפסיקו לנפח את הבלון היומי. לכן אל דאגה, חברי האופוזיציה היקרים, אתם תמשיכו לנפח בלונים, אנחנו נמשיך להוביל את ישראל לעוד הרבה שנים. נוביל אותה לחוף מבטחים. תודה רבה לכם".

בתגובה לדבריו, ראש האופוזיציה, יאיר לפיד הביע את תדהמתו מנאומו היוצא דופן של נתניהו. "ראיתי דברים משונים אבל זה היה משונה במיוחד, אדם בן 74 ראש ממשלת ישראל עומד ומקריא פרודיה בחרוזים על ספר ילדים, באיזה עולם? אבל אני רוצה להסכים עם התזה הבסיסית של נתניהו, אכן שיניתם את המשוואה – לרעה".

הארכיון מבקש להזכיר לח״כ יאיר לפיד שהוא בעבר הקריא סיפור על "סבתא בישלה דייסה" מעל דוכן הכנסת. זאת בהקשר לתקציב כשנתניהו נתן לכולם ו"לציבור הישראלי לא נשאר".

Meir
Author: Meir

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
3 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אור וגם נשאר בינתיים… במימד הרביעי… ומה יילד יום??
אור וגם נשאר בינתיים… במימד הרביעי… ומה יילד יום??
10 חודשים לפני

הלועג מר תחמנסקי(בדימוס) בחטורתטו נופל תרתי נופל

נטע
נטע
9 חודשים לפני

לעבוד אונליין מהבית! ללא ניסיון!
כ 5-3 שעות ביום
יכול להתאים? שלח/י לנו הודעה בוואטספ 052-4313764 רווית👇
זמינות מיידית!

נטע
נטע
9 חודשים לפני

לעבוד אונליין מהבית! ללא ניסיון!
כ 5-3 שעות ביום
יכול להתאים? שלח/י לנו הודעה בוואטספ 052-4313764 רווית👇
זמינות מיידית!

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

3
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום