חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"האצבע של הצבא והשב"כ קלה על ההדק כלפי ההתיישבות"

אחרי ההתפרעות בכפר אום צפא, מח"ט בנימין אל"מ אליאב אלבז הטיל כתר על הישוב עטרת. עו"ד דניאל שימשילשווילי מארגון ״חוננו״ שטיפל בחלק מהעצורים מסביר את האפליה השערורייתית של הצבא

שתפו :

הפגנה בגשר המיתרים

במהלך השבת האחרונה, משעות הצהריים היה הישוב עטרת תחת מעין עוצר, כשכל רכב שנכנס ויוצא עבר בידוק. עם צאת השבת, היו במקום עומסי תנועה כבדים ביציאה ובכניסה לישוב. עדי ראייה דיווחו כי הנכנסים והיוצאים בשער היישוב התבקשו לעבור בידוק קפדני על ידי כוחות של משטרה ושב"כ. מי שהוביל את הבידוק ופגע בשגרת חיי התושבים הוא מח"ט בנימין, אליאב אלבז.

עו"ד דניאל שימשילשווילי מארגון ״חוננו״ ניסה לנתח את האפליה שבה נוהגות רשויות החוק והצבא כלפי המתישבים היהודים: "זה לא ניתן להבנה מהזוית המשפטית. פעולות כפי שננקטו במוצ"ש האחרון לא ננקטות בשום אופן כלפי אוכלוסיות אחרות שמתנהגות בצורה אלימה וגובות חיי אדם. הרי נרצחו כאן אזרחים ישראלים, קם כאב גדול מאוד של ההתישבות וזה גרם לפעולות רבות שונות מאוד מאיך שהן תוארו בתקשורת. אנחנו רואים שלא משנה מי בשלטון, כשהצבא מחליט לפעול הוא פועל, ובאופן חד צדדי. האצבע של הצבא והשב"כ קלה על ההדק כלפי ההתיישבות".

"יש שמונה עצורים שמרביתם מנועי מפגש", מתאר שימשילשווילי, "פגשתי אחד מהם שאינו מנוע מפגש, גם הוא נמצא במצב שהוא בין הפטיש לסדן בין חקירת שב"כ או המשך חקירה בימ"ר ש"י. אני לא רואה שום עצור מהצד הערבי. "

מהי התפיסה המוטעית של גורמי הבטחון לגבי יהודים וערבים?

לקורס התנהלות כלכלית בליווי ערן ברטל:
https://www.vcollege.co.il/lecturer/49

 

 

 

צפו בראיון המלא באולפן ערוץ TOV

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
א.ש
א.ש
10 חודשים לפני

מישהו כאן התבלבל. במדינה מוקנת לא כל אחד יכול להקים ישוב בכל מקום, ולבטח לא לדרוש שהצבא יבוא לשמור על "ביתו" ורכושו. במדינה מתוקנת יש גופי תכנון ורישוי שרק הם מורשים להקים ישובים או "מאחזים" חדשים.
במדינה מתוקנת מי שתופס שטח לא שלו ומנסה להקים עליו ישוב/מאחז/בית או אוהל "לא זמני" השלטון מפרק לו את מה שבנה ומהר ככל האפשר.
השאלה היא האם ישראל והשטחים ביהודה ושומרון הם מדינה מתוקנת או מדנית הבלאגן.

מבצר הונין...JPG
יוסף
יוסף
10 חודשים לפני

במדינה מתוקנת מחט כזה היה עף מזמן מהצבא

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום