חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"סדר פסח השנה יהיה יותר יקר"

יושב ראש איגוד התבואות בישראל ומנכ"ל צנציפר מזהיר מעליית המחירים הצפויה בפסח בעקבות המלחמה באוקראינה

שתפו :

איתי רון מנכל החברה לייבוא תבואות ומספוא, צנציפר, אומר "המחירים סה"כ במגמת עלייה, כל השוק עולה. העניין הוא שלוקח זמן מרגע שהמחירים עולים עד לרגע שמרגישים זאת בכיס.. אני מעריך שתוך מספר שבועות קצר אתה תראה עלייה מאוד חדה במחירים של המזון".

הוא מסביר את העלייה הצפויה מכיוון שאוקראינה היא שחקנית מרכזית בייבוא התבואות, ובעקבות המלחמה הנמלים באוקראינה הופצצו או הושבתו בידי הרוסים ואין אפשרות להוציא סחורה. העובדה שאוקראינה לא מייצאת את הסחורה שלה גורמת למחסור עולמי בתבואה, וישראל הנמצאת בקשרי מסחר עם אוקראינה והיתה מקבלת ממנה את מירב הסחורה נמצאת בבעיה.

רון מחדד את דבריו שהמחסור לא יהיה רק בחיטה, אלא התבואה משפיעה על עוד היבטים "עיקר העלייה תהיה לא בהכרח בלחם או במצות, תחשוב שבפסח אתה מתכנן לאכול בשר וגם ביצים.. הביצים יעלו כיוון שהתרנגולות אוכלות תבואה, ואת התבואה צריך לייבא מאיפשהוא ומכיוון שהבעיות באוקראינה מעלות את המחירים העולמיים ויוצרות בעיות לוגיסטיות אז זה מעלה את מחיר התערובת שנותנים לעופות וזה מעלה את מחיר הביצים".

בשאלה כיצד נוכל להוריד את המחיר רון מציג תחזית פסימית, מבחינתם כרגע המטרה היא לא להוריד את מחיר הסחורה אלא פשוט למצוא אחת כזאת, מכיוון שיצואנית משמעותית יצאה מהמשחק ויש חוסר הם נלחמים על כל אוניית סחורה. גם פה חוקי הכלכלה של היצע וביקוש נמצאים, וכל המרבה במחיר יזכה בסחורה, ולכן היבואנים מסכימים לשלם כל מחיר, העיקר שלתושבי המדינה יהיה מה לאכול.

עם זאת, יש לרון נקודה חיובית שתשמור עלינו לפחות עד מאי, בזכות ההקפדה של המדינה על עיקרון הלכתי של "חדש אסור מן התורה". לפי רון המדינה רק באוגוסט ובספטמבר ייבאה כמות חיטה כזאת שתספיק עד פסח, כלומר מאלול עד אייר יהיה מספיק חיטה למאכל. הוא מסכם "מדינת הלכה עזרה לנו".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום