Search
Close this search box.

האלוף במיל' עוזי דיין: "המכבש על פוטין עלול להיות מופעל נגדנו"

עוזי דיין בוחן את המלחמה באוקראינה באינטרסים הישראליים ומעלה נקודות שצריכות להדליק נורה אדומה

תגיות

שתפו :

האלוף במיל' עוזי דיין רואה את המלחמה ברוסיה ואוקראינה ועיקר המסקנות שלו משליכות דווקא על ישראל: "צריך להבין שפוטין בנקודת אל חזור ולכן הוא ילך לצעדים קיצוניים. המערב יכול להיות כל כך מרוצה מהישגיו אם יהיו כאלה, שזה עלול להיות מופעל נגדנו, נגד ישראל, בחזיתות שונות. אם המערב ירגיש שהוא ניצח במלחמה הזו והאמצעים שהוא הפעיל עובדים, זה מכבש שיכול להיות מופעל גם נגדנו. והדבר הכי מוחשי והכי קרוב, זה שאסור לנו להפסיד את החופש הפעולה שלנו במזרח התיכון".

 

"אנחנו צריכים לשמור על האינטרסים שלנו בעולם הציני הזה", אומר דיין, "יש לנו ידידה גדולה, ארה"ב, וגם היא לא תמיד. כשאני שומע את נשיא ארה"ב אני תמיד מקשיב האם הם הזכירו את איראן ומה הם אומרים. והם לא עושים את זה".

כשהוא נשאל על הסכם וינה מול איראן הוא מודה: "אני חושש מהסכם וינה. צריך לבדוק מה כתוב בו ולשאול שתי שאלות: האם זה מקרב את איראן בידיעה שהיא מרמה כל הדרך, ליכולת גרעינית או אפילו מדינת סף. ההסכם כרגע מקרב אותה משנתיים לחצי שנה".

דיין סובר שטוב שההסכם הקודם בוטל על ידי טראמפ בלחצים של נתניהו: "ההסכם הקודם נתן לאיראנים אפשרות שאחרי 7-10 שנים יש להם לגיטימציה להחזיק כוח גרעיני ולכן ההסכם ההוא היה גרוע ואנחנו צריכים להגיד שאנחנו לא חלק ממנו. וגם היום אנחנו לא אחראים למה שיחתמו שם. צריך לזכור שאנחנו מאיימים על איראן וצריך לעשות את זה באקדח טעון. באזור הזה לא מאיימים באקדח לא טעון. ולכן כל אלו שאומרים האם אנחנו מסוגלים, צריך להשיב, כן אנחנו מסוגלים".

כשהוא מתבקש לשטוח את הבנתו לגבי המלחמה בין רוסיה לאוקראינה הוא אומר: "רוסיה עוד לא הראתה את כל כוחה. אבל כבר מכאן אפשר להסיק, שהאוקראינים לא הקשיבו לחז"ל שאמרו "אם אין אני לי מי לי". אל תסמוך על הסכמים בינלאומיים וכו'. כשהם ויתרו על הנשק הגרעיני שלהם ב-94 קלינטון נאם אז שהם הגבירו את ביטחונם ואת בטחון העולם. יופי, אפשר לראות איך זה נגמר".

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום