חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הפגנת מחאה מול ישיבת הר המור – ״לא תהיה מדינה משיחית״

‏מפגיני השמאל מוחים מול ישיבת הר המור בירושלים שבראשה עומד הרב צבי טאו

שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

הבוקר הגיעו פעילי שמאל לישיבת הר המור כדי להפגין נגד ראש הישיבה, הרב צבי טאו שלטענתם "שותף להסתה". עשרות המפגינים הגיעו מצוידים בדגלי ישראל, מגפונים ו'זמבורות' וקראו קריאות נגד החקיקה המשפטית ובעד הדמוקרטיה.

עו"ד יאיר נהוראי, פעיל שמאל הנוטל חלק מרכזי במאבק נגד כפייה דתית בישראל הגיע למתחם הישיבה ואמר בנאומו: "באנו הבוקר לישיבת הר המור של הרב טאו כי היא מסמלת את הזרם המשיחי והמסוכן למדינה, שמוביל את ההפיכה המשטרית.

החזון המשיחי מדאיג ומבעית, וכולל מדינה הלכה יהודית, שמבוססת על עליונות יהודית. במדינה היהודית לא יהיו זכויות לנשים, ללהט״בים ולמיעוטים אחרים. היא תכלול סיפוח של השטחים ואפרטהייד .

הרב טאו ותלמידיו הרב לוינשטיין, סדן, קשתיאל, קלנר, שפירא ואחרים הם המורים הרוחניים של רוטמן, סמוטריץ׳, בן גביר, סטרוק, אבי מעוז, ואטורי, בוארון ושאר חברי הקואליציה שמובילים את ההפיכה – לא ניתן לזה לקרות. לא תהיה מדינת הלכה. לא תהיה מדינה משיחית. ישראל תשאר חופשית". 

עורכת הדין והפעילה החברתית, בתיה כהנא דרור, נשאה דברים לקול תשואות המפגינים. היא פתחה בהצגת דמותו של שבתאי צבי, משיח השקר: "האיש שהצליח לעורר סביבו התלהבות ולסחוף אחריו המוני יהודים בכל העולם. אבל כאשר היה צריך לבחור בין מיתה להתאסלמות, הוא בחר להתאסלם והתגלה פרצופו האמיתי כמשיח שקר. ככה יצר את אחד מהמשברים הגדולים ביותר בעם היהודי. כגודל ההתלהבות כך היה גודל השבר כאשר התגלה השקר".

אחר כך השוותה את שבתאי צבי לרב צבי טאו ודיברה על ״האסון שאתה עומד להמיט עלינו״. בהמשך קראה לממשלה גזענית ולחבריה אשר "מעודדים אלימות".

כל זאת תוך התעלמות מוחלטת מהעובדה שכל יהודי מאמין שמתפלל, שמברך ברכת המזון מבקש את בואו של משיח. ההתלהבות כך היה גודל השבר כאשר התגלה השקר".

השוותה את שבתאי צבי לרב טאו ו"לאסון שאתה עומד להמיט עלינו", כדבריה. בהמשך קראה לממשלה גזענית וכאלה חבריה אשר "מעודדים  אלימות" לדבריה.

 

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
יכיג
יכיג
1 שנה לפני

מוחה בתוקף על ביזוי תלמידי חכמים והתורה! בעזרת השם שיחזרו בתשובה שלמה במהרה!!

כתבות נוספות

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום