Search
Close this search box.

לא תאמינו היכן השקיעה קבוצת 'ביג'

הנהלת מרכזי הקניות "ביג" הודיעה על הצטרפותה למחאה נגד "חקיקת המהפכה המשפטית", כלשונה אך שכחה היכן השקיעה לאחרונה

תגיות

שתפו :

יונתן זינדל, פלאש 90

במכתב שפרסמה הנהלת "ביג" היום (ראשון) נכתב: ״אם החוק לביטול עילת הסבירות במתכונתו הנוכחית יאושר בקריאה ראשונה ביום שני בכנסת, נראה במהלך צעד חמור בדרך לשחיתות שלטונית בלתי חוקית בעליל, וצעד נוסף בדרך לדיקטטורה. חקיקה כזאת תהווה פגיעה אנושה בוודאות העסקית והכלכלית של ישראל", הוסיפו בהודעה, "ותסכן באופן ישיר ומיידי את קיומנו כחברה מובילה בישראל. על מנת למחות באופן חריג ולמנוע את העברת החקיקה המושחתת הזו, אנו  נשתתף ביום ההשבתה שמתוכנן ביום שלישי. מרכזי ביג מקרית שמונה ועד אילת יושבתו וייסגרו״.

ההודעה נחתמה במסר נוקב ותקיף: "כשהמדינה רועדת ונקרעת מבפנים אין באפשרותנו לשבת על הגדר ובעת הצורך ועם התקדמות החקיקה והביזה של הקופה הציבורית אותה אנו מממנים אף נחריף את צעדנו".

 

 

 

בסמוך לפרסום ההודעה, מתארגנים בימין למהלך נגדי, הקורא לציבור להחרים את מרכזי הקניות. "עושים חרם על ביג. לא קונים שם יותר! בעלי עסקים מבינים רק דרך הכיס". כך לשון אחת ההודעות בקבוצות הימין. בנוסף, פורסמה מודעה הקוראת להחרים את מרכזי ביג.

 

 

העיתונאי, אריאל שנבל, מביע תמיהה על מהלך זה של הנהלת ביג: "מאוד אמיצה ההודעה של ביג, רק שלפני פחות משנה החברה הזו השקיעה עשרות מיליונים בשני מרכזי קניות בפולין, המודל הדיקטטורי שאליו צועדת ישראל לפי שופרות המחאה. קצת מוזר, לא?"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הודיע כי הוא מצטרף לחרם על מרכזי ביג: "גם אני מחרים את קבוצת ביג עד שיחזרו בהם ויתנצלו. בעלי עסקים שמתערבים פוליטית ומחרימים חצי עם ראויים לגינוי מכל גווני הקשת הפוליטית. חוק לביטול עילת הסבירות יעלה מחר להצבעה למרות כל אותם אלו הפועלים בבריונות".

בעלי חנויות ברשת הודיעו כי הם בוחנים אפשרות להתאחד ולהגיש תביעה משותפת אם אכן יסגרו המרכזים בעקבות המחאות. 

בינתיים הבורסה בתל אביב מגיבה למהלך."תראו את המניה של חברת ביג, שהודיע שתשבות בגלל הרפורמה. אם היתה לי חנות במתחם ביג, הייתי תובע את הבעלים". ככה כתב איש התקשורת ינון מגל וצירף גרף.

התגובות למהלך הזה מעוררות סערה רבה.

עו"ד אביעד ויסולי, הגיש לממונה על התחרות, מיכל כהן, תלונה ודרישה לפתיחה בחקירה פלילית נגד קבוצת ביג מאחר וההשבתה שהוכרזה על ידה ליום ג' הקרוב מהווה הסדר כובל בלתי מאושר, שהוא עבירה פלילית מסוג פשע הנושאת 5 שנות מאסר.

עו"ד ויסולי כתב בתלונה לממונה על התחרות, בין השאר. "השבתת מרכזי "ביג" היא הסדר כובל בין קבוצת ביג לבין תנועות השמאל הקיצוני המקיימות הפגנות נגד חקיקה של הכנסת".

לשכת הממונה על התחרות אישרה את קבלת התלונה.

מנגד, כדי דווקא לחזק את המהלך של מרכזי ביג, עשרות חברות היי-טק וסטארטאפים הודיעו כי יעבירו את תקציב רכישת המוצרים שלהם לחנויות הפועלות במתחמי חברת ביג. בין החברות שהודיעו שיצטרפו ליוזמה: וויקס, קומרה קפיטל, טייטו קאר, צ'ק, וויז, סרנוס איי.אי, inx ועוד.

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
אזרח יהודי
אזרח יהודי
1 שנה לפני

מצו ין תסגרו את כול מתכמי ביג ביום שלישי ככה שכול החנות שלי פתוחה אני מוציאה את הסחורה החוצה מכירי מבצא תבואו באמונכם איזה כיף יהיה קופה קופה ביום שלישי אני כול היום בחנות כיף

כתבות נוספות

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

1
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום