חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הרב שרקי: כך יכול כל יהודי לבנות לעצמו דת פרטית משלו – פרשת מטות מסעי

פרשת מטות מלמדת על העוצמה שהתורה מעניקה למילים שיוצאות מהפה. מדוע התרת הנדר צריכה להתקיים דווקא בפני בית הדין? יו"ר מכון "ברית עולם" הרב אורי שרקי בשיחה לפרשת מטות מסעי

שתפו :

צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש 90

"איש כי ידור נדר לה' או השבע שבועה לאסור… לא יחל דברו". כך נפתחת פרשת מטות העוסקת בין היתר בדיני נדרים ושבועות על פרטיהם השונים.

הרב אורי שרקי, יו"ר מכון "ברית עולם", מסביר כיצד מלמדת ההתייחסות של התורה על מעלת הדיבור של האדם. היהדות נותנת משקל רב למילים שיוצאות מהפה ובאמצעותן יכול יהודי לגרור על עצמו מחויבויות שונות.

 

על ידי הדיבור, אומר הרב, ניתן להתרחק מהמצוות של הכלל וליצור מערכת של מצוות פרטיות ייחודיות התפורות לפי מידותיו של אותו אדם פרטי.

לכן, כאשר הוא רוצה להתיר את נדריו ולחזור לחיובים הכלליים, הוא נדרש להתייצב בפני בית הדין, נציגי העם, ולבקש מהם לשוב לקיום המצוות של כל ישראל.

בנוסף לכך מתייחס הרב שרקי לחובה למצוא חן בעיני אלוקים וגם בעיני אדם כפי שהיא מוזכרת בפרשה, ומסביר כיצד לא ניתן לנתק בין המערכת החברתית לבין חובות האדם מול אלוקיו.

צפו בשיחה המלאה בערוץ TOV.

 

 

 

ערוץ ToV אקטואליה יהודית ברשתות החברתיות   🇮🇱

עוד באותו נושא
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:
הרשמה
עדכן אותי
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר המדורג ביותר
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות
טרובדור
טרובדור
10 חודשים לפני

כשסארומאן, הקוסם הלבן הרע מ"שר הטבעות" מאבד את כוחו ואת צבעו כמנהיג הקוסמים ונעשה קוסם לשעבר צבעוני ועובר אורח, כנקמה הוא מקדיש את שארית חייו להרס "הפלך", ארץ ההוביטים של פרודו ובילבו. ואז הוא קורא לעצמו שרקי וכן קוראים לו לו אנשיו. וגם שם הוא כמובן מפסיד במערכת ההשתלטות שלו וזה בא עם לא מעט קרבנות. אז כל פעם שאני שומע את השם שרקי, זה מזכיר לי את סארומאן. זה טיפשי ומקרי, אך גם החרדים מנסים להשתלט על ארץ ההוביטים החילוניים העובדים… ולפחות בשנים הקרובות גם הם יפסידו. כי אתה לא יכול לכרות את הענף שאתה יושב עליו, ששומר עליך ומפרנס אותך, או לירוק לבאר ממנה אתה שותה… אך זה הם דווקא ימשיכו לעשות ובשנאתם הנצחית לשתות מי רוק דלוחים, הם והביביסטים רועצי הארץ.

מנטעש
מנטעש
10 חודשים לפני
הגב ל  טרובדור

מהות החרדיות היא לעומתיות, אלו מבני ברק וירושלים ואלו מההתנחלויות ומהגעות, כל קיומם נברא ותלוי בציונות החילונית שהקימה את מדינת ישראל. זה שהם מנכסים לעצמם את היהדות זו אשליה זמנית הזויה שנועדה לכישלון רבתי

כתבות נוספות

אולי יעניין אותך...
רוצים להתעדכן מיד כשיש חדש?
הצטרפו לניוזלטר:

נא בדוק את החיבור שלך לאינטרנט

2
0
מה אתם חושבים? נשמח שתגיבו.x

תחזית מזג האוויר

אפשר לבחור ערים מסוימות בלחיצה על המיקום

זמני היום